جذب برخی دانش‌آموختگان بورسیه در دانشگاه‌های کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب برخی دانش‌آموختگان بورسیه در دانشگاه‌های کشور

یکی از اعضای هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزشی از جذب برخی دانش‌آموختگان بورسیه در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عضو حقیقی در هیئت عالی جذب گفت: خوشبختانه تعدادی از دانش‌آموختگان راتبه بورسیه با تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های مختلف به‌عنوان اعضای هیئت علمی جذب شده‌اند.

وی افزود:با توجه به کاهش تعداد دانشجویان در بسیاری از دانشگاه‌ها،‌ اصولاً ساعت موظف تعدادی از اعضای هیئت علمی پر نمی‌شود و عملاً جذب اعضای هیئت علمی در این دانشگاه‌ها مقدور نیست.

در ادامه جلسه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبه قبلی هیئت در مورد عدم اختصاص مجوز به دانشگاه‌هایی که نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان راتبه اقدام لازم را انجام نداده‌اند، خواستار بررسی بیشتر در این زمینه شدند.

سپس اعضای هیئت عالی جذب با توجه به مشکلات پیش‌آمده درمورد اعتبارات لازم برای جذب، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان در این زمینه شدند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه موضوع ” نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیئت علمی” مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعد از ارائه گزارش نماینده این وزارت، مقرر شد برنامه نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اسرع وقت به سازمان امور استخدامی ارائه شود.

دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ارائه گزارش نمایندگان سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌ و بودجه بود که پس از ارائه این گزارش و با توجه به محدودیت‌های موجود و لزوم تامین اعضای هیئت علمی و ردیف استخدام براساس استانداردهای اعلام شده در برنامه ششم توسعه، مقرر شد قبل از فراخوان بهمن سال جاری، براساس آمایش آموزش عالی‌ موضوع اعتبار ردیف‌ها برای جذب اعضای هیأت علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با حضور نمایندگان سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی شود و نتیجه به هیأت عالی جذب گزارش شود.

در پایان جلسه نیز تعدادی از اعضای کارگروه صلاحیت عمومی و هیئت اجرایی دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جانب اعضای هیئت عالی جذب تائید شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار