جذب بیش از ۲ هزار هیئت‌علمی تا ۱۴۰۴

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب بیش از ۲ هزار هیئت‌علمی تا ۱۴۰۴

خنیفر گفت: تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۲ هزار هیئت علمی نیاز داریم و فراخوان جذب استاد در ماه‌های شهریور و بهمن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در کشور درباره روند جذب دانشجومعلمان با اشاره به شیب نزولی جذب طی ۶ سال اخیر گفت: این شیب باعث شد آموزش و پرورش در سال ۹۷ با ۷۸ هزار کمبود مواجه شود و با روش‌های جایگزین این کمبود نیرو رفع شد.
وی ادامه داد: با گام‌های در نظر گرفته شده ۲۰ هزار معلم مهر ۹۸ تحویل می‌دهیم و با جذب هاب در نظر گرفته طی سال‌های آتی مشکل کمبود معلم تا ۳-۴ سال آینده حل می‌شود و از آن پس به کیفیت بخشی می‌پردازیم و معلم مازاد از آن پس نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تخلف در جذب هیئت علمی گفت: چنانچه مواردی با سند و مدرک از تخلف وجود دارد، به ما انعکاس داده شود تا از طریق مراجع مربوطه در دانشگاه آن را پیگیری کنیم.

خنیفر با اشاره به اینکه ردیف جذب خیلی خوب است و ۴۰۰ ردیف گرفتیم، گفت: رشته‌های اصلی دانشگاه همان ۱۶ ماده کتاب درسی است.

اعلام زمان فراخوان جذب استاد
وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۴، ۲۰۸۰ هیئت علمی نیاز داریم و فراخوان جذب استاد در ماه‌های شهریور و بهمن است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشکاه فرهنگیان با جذب دانشجو تضمین اشتغال می‌دهد، گفت: بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این شرایط مشتاق است و تب اشتغال با این سازوکار تا حدی کاهش خواهد یافت.

خنیفر با تاکید بر اینکه بهترین معلمان دانش آموختگان دوره چهارساله هستند، گفت: ماده ۲۸ دوره کوتاه مدت برای عبور از کمبودهاست.

آموزش خوب گزینش بد را جبران نمی‌کند
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آموزش خوب گزینش بد را جبران نمی‌کند، گفت: سعی داریم گزینش‌ها به گونه‌ای باشد که معلمان خوبی را به کلاس درس بفرستیم چراکه در دوره چهار ساله، چهار سال زمان برای تربیت معلم داریم.

درخواست جذب ۵۰ هزار ردیف استخدام از سازمان امور استخدامی
خنیفر اظهار کرد: برای جبران کمبود‌های آموزش و پرورش درخواست جذب بین ۵۰ تا ۵۵ هزار ردیف استخدام از سازمان امور استخدامی داشته‌ایم تا با این روند طی سه سال کمبود معلم را جبران کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم تا از قصه‌های خالی دانشگاه‌های آزاد و پیام نور برای تامین فضا بهره گیریم.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ که وارد دانشگاه فرهنگیان شدم، ۲۹هزار دانشجو معلم داشتیم و ظرفیت جذب ۲۵ هزار دانشجوی دیگر وجود داشت که بر این اساس ۲۵ هزار ردیف گرفتیم و تعدادی از دانشجو معلم‌ها از کنکور سراسری و رتبه‌های زیر صد و زیر هزار دانشگاه همچنین ۱۷ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه گفت: یک میلیون متر مربع فضا و قدیمی‌ترین مراکز را داریم البته این فضا‌ها بیش از ۶۰ درصد نیاز به بهسازی دارند.

وی افزود: تلاش داریم تا نوسازی و بهسازی فضا‌های خوابگاهی را در اولویت بگذاریم و برای نخستین بار بنیاد خیرین راه اندازی شد و همچنین مراکز جدیدی را به ما اهدا کردند.

خوابگاه، دانشگاه دوم برای دانشجومعلمان است
خنیفر درباره غنی سازی اوقات دانشجومعلمان در خوابگاه‌ها با توجه به ماموریت گرا بودن این دانشگاه گفت: خوابگاه دانشگاه دوم برای دانشجومعلمان است و مهارت محوری و رونق تولیدات دانشجویی را مورد توجه دادیم.

وی به ویژه برنامه‌های سرا‌های دانشجویی در هفته سرا‌ها اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در جشنواره رویش را بعد از مدت‌ها در نظر گرفتیم و آن را به تدریج به خوابگاه‌ها تسری می‌دهیم؛ همچنین از معدود دانشگاه‌هایی هستیم که دانشجو همواره در این فضاست و در سال ۹۷ بودجه قابل ملاحظه‌ای به سرا‌ها اختصاص دادیم.

تخصیص ۲هزار سهمیه دیدار با رهبری به وزارت آموزش و پرورش
خنیفر درباره درخواست دانشجو معلمان برای دیدار با رهبری گفت: تعداد ۲هزار سهمیه به وزارت آموزش و پرورش برای دیدار با رهبری داده شده است که قائم مقام وزارت خانه این سهمیه‌ها را به استان‌ها داده‌اند که میان فرهنگیان و دانش‌آموزان توزیع شود و فرهنگیان، دانشجو معلم و دانش آموزان در این مراسم حضور بیابند.

بعد از امنیت سبد دوم دولت‌ها باید نظام تعلیم و تربیت باشد
رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ویژه برنامه‌های یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم گفت: دیگر با نسل مطیع مواجه نیستیم و با نسل پرسشگر‌ی رو به رو هستیم که با وجود ابزار‌های تکنولوژی مجازی چندین قدم هم از ما جلوتر هستند؛ بنابراین باید به نظام تعلیم و تربیت بهای بیشتری دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم بعد از امنیت سبد دوم دولت‌ها، نظام تعلیم و تربیت شود چراکه اگر نظام تعلیم و تربیت به درستی اصلاح شود شاهد رشد اقتصاد بدون نفت خواهیم بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار