جذب سالانه 800 قاضی در دستور کار است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون رئیس قوه قضائیه در رابطه با چند شیفت کار کردن قضات گفت: شخصاً با اینکه قضات ساعات زیادی کار کنند موافق نیستم چرا که کار قضایی سنگین است و آنها باید با آرامش بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.
حجت‌الاسلام علیرضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در رابطه با رفع کمبود قضات در کشور و جذب نیروهای جدید،‌گفت: طبق برنامه پنجم و ششم توسعه دیده شده که سالانه 800 قاضی جذب سیستم قضا شود. گاهی کم و گاهی زیاد اتفاق افتاده اما به طور متوسط این تعداد را جذب کرده‌ایم.
وی در پاسخ به اینکه آیا این تعداد جذب کافی بوده یا خیر، گفت: ما برنامه ششم توسعه را هم داریم که اگر تا این برنامه پیش برویم با توجه به تغییراتی هم که وجود دارد شاید نیاز ما رفع شود.
معاون منابع انسانی قوه قضائیه ادامه داد: از طرفی خروجی قضات را از دستگاه قضا داریم چرا که قضات بالای 30 سال معمولاً از سیستم خارج می‌شوند و باید به همین میزان جذب داشته باشیم.
حجت‌الاسلام امینی در رابطه با چند شیفت کار کردن نیروها با توجه به انباشت پرونده‌ها، گفت: شخصاً با اینکه قضات ساعات زیادی را کار کنند موافق نیستم چرا که کار قضایی سنگین است و باید برای آنها فرصتی قائل شویم تا با آرامش بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.
وی ادامه داد: اما با این وجود در برخی موارد به تلاش بیشتری نیازمند هستیم چرا که انباشت پرونده داریم و در این رابطه معاونت راهبردی در تدارک است تا این مشکل را حل کند البته به روش جذب نیرو نیست چرا که ما سعی داریم این مشکل را به گونه‌ای برطرف کنیم.
معاون منابع انسانی قوه قضائیه تصریح کرد: در هر صورت حتی ممکن است در بخش‌هایی نیرو کم نباشد اما به دلایلی با انباشت پرونده مواجه باشیم. ممکن است در پست‌هایی نیروی کافی داشته باشیم ولی کار زیاد باشد. بنابراین یا باید تشکیلات را در این جاها توسعه دهیم یا اینکه در استان‌ها و با جابه‌جایی نیروها بتوانیم مشکل پیش آمده را برطرف کنی

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار