جذب نیروهای حق التدریس کار بزرگ آموزش و پرورش خوزستان برای اشتغال جوانان

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب نیروهای حق التدریس کار بزرگ آموزش و پرورش خوزستان برای اشتغال جوانان

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حالی که دولت برای ایجاد اشتغال دارای مشکلات عدیده است ، آموزش و پرورش خوزستان با جذب نیروهای حق التدریس کار بزرگی برای اشتغال جوانان خوزستانی انجام داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، عبدالله سامری صبح امروز 3 بهمن ماه 96 در گفت و گوی اختصاصی با روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) گفت: آموزش و پرورش که کار تعلیم و تربیت فرزندان این استان را انجام می دهد، به دلیل وسیع بودن حوزه ای که در اختیار دارد دارای مشکلاتی است ولی این مشکلات برخاسته از مدیریت آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به فعالیت های شبانه روزی که در آموزش و پرورش خوزستان انجام می شود، تصریح کرد: بزرگترین اتفاقی که در آموزش و پرورش خوزستان طی سالهای گذشته افتاد، جذب نیروهای حق التدریس در استان بود و این کار در حالی صورت گرفت که دولت برای ایجاد اشتغال و جذب نیرو دارای مشکلات عدیده ای است اما آموزش و پرورش خوزستان توانست با انجام یک کار اساسی، جذب نیروهای حق التدریس را انجام دهد.

سامری با تاکید بر اینکه جذب افراد حق التدریس سبب ایجاد شغل در خوزستان شد، خاطر نشان کرد: این کار علی رغم اینکه کلاس های خالی را صاحب معلم کرد، یکسری از جوان های تحصیلکرده و دانشگاهی با اجرای این طرح جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با بیان اینکه این اتفاق از کارهای بزرگی بود که در خوزستان انجام شد، گفت: تمامی شهرستانهای استان خوزستان دارای سهمیه جذب نیروهای حق التدریس بودند و ما نیز در مجلس تا جایی که توانستیم در این خصوص به آموزش و پرورش کمک کردیم و سعی کردیم تا با همکاری منطقه آزاد نیز امکانات و فضاهای آموزشی لازم را برای شهرستان خرمشهر و سایر مناطق استان خوزستان فراهم کنیم.

سامری مدارس خرمشهر را مظلوم دانست و گفت: بعد از جنگ و در زمان بازسازی توجهی به بهسازی مدارس و فضاهای آموزشی برای فرزندانمان در خرمشهر صورت نگرفته است اما طی سالهای اخیر با همکاری منطقه آزاد اروند که همیشه آموزش و پرورش را مورد حمایت قرار می دهد، قدم های خوبی در راستای کمک به رفع مشکلات آموزش و پرورش خرمشهر و آبادان و مناطق حاشیه ای در این دو شهر برداشته شده است اما برای برطرف شدن مشکلات 29 سال گذشته، نیازمند همدلی ، همیاری و همکاری همه هستیم.

نماینده مردم خرمشهر گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان دارای مشکلات عدیده ای از نظر اعتباری است و ریزگردها نیز به عنوان یک پدیده آسیب زا ، بر این مشکلات اضافه شده است و مدارس را به صورت هفتگی یا ماهانه به تعطیلی می کشاند و ما نیز نمی توانیم دانش آموزان را در این شرایط بد جوی به مدرسه بفرستیم.

وی سازمان محیط زیست را در حل مشکل ریزگردها ناتوان دانست و گفت: این سازمان برای برطرف کردن مشکل ریزگردها کاری انجام نداده است و از این نظر آموزش و پرورش به عنوان سازمانی که خیلی از این پدیده آسیب می بیند، را با چالش روبرو کرده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در عین حال با اشاره به اجرای موفق طرح «پیش دبستانی» در استان خوزستان گفت: این طرح مورد حمایت کمیسیون اجتماعی مجلس است و علاوه بر اثرات مثبت در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت، راهکار موثری برای استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز به شمار می آید و قطعا نمایندگان از این طرح به عنوان یک طرح خوب حمایت می کنند.

سامری اضافه کرد: اجرای طرح پیش دبستانی در مناطق دو زبانه و محروم بسیار موفق بوده است و باید چنین طرح هایی که به نفع مردم این مناطق است، مورد حمایت قرار گیرد.

وی در عین حال خواستار حمایت های فراگیر از آموزش و پرورش خوزستان در حوزه کنکور شد و گفت: کنکور مسئله مهمی برای فرزندان استان خوزستان است و باید ضمن استفاده از اساتید مجرب و برگزاری کلاس های کنکور سطح علمی دانش آموزان را ارتقا بدهیم و لازم است تا اعتبارات مورد نیاز برای انجام این کار را فراهم کنیم. نمایندگان مجلس می توانند در این خصوص طرحی را به کمیسیون اجتماعی بدهند و این کمیسیون این طرح را به برای کمک های مالی در صحن علنی مطرح کند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار