جذب ۱۰۸ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در اندیمشک

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس اداره سوادآموزی اندیمشک گفت: ۱۰۸ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی به عنوان معلم حق التدریس جذب آموزش و پرورش شهرستان شدند.

بابک مرادی رئیس اداره سوادآموزی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اداراتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان با شناسایی و معرفی افراد بی سواد جهت تعلیم و تربیت، همکاری لازم را با آموزش و پرورش دارند و همچنین تاکنون ۱۰۸ نفر از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به عنوان معلم حق التدریس، جذب آموزش و پرورش شده اند.

او مسئله بی سوادی را یک معضل در حال جریان و تولید دانست و افزود: کسی که نتواند دوره ابتدایی را تکمیل کند به عنوان فرد بی سواد شناخته می‌شود و این افراد بعد از سال‌ها که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند که یا درس نخوانده اند یا در حد یک یا ۲ سال درس خوانده اند که این به عنوان سواد محسوب نمی‌شود و برای همین است که بعد از ۴۲ سال از گذشت انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم این مشکل را ریشه کن کنیم.

مرادی ادامه داد: یکی از مشکل‌های مهم در امر سواد آموزی این است که افراد بی سواد با دادن اطلاعات غلط به عنوان فرد باسواد در اموری مانند سرشماری، ثبت نام گذرنامه‌ها یا والدین در زمان تشکیل پرونده برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس خود را به عنوان فرد باسواد معرفی می‌کنند و این اشتباهات ثبت کشوری می‌شوند که باعث مشکلات بسیاری برای سوادآموزی مجدد آن‌ها است چرا که ویرایش این معلومات اشتباه بسیار سختی است و همچنین در شناسایی جامعه بی سواد با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

رئیس اداره سوادآموزی اندیمشک تصریح کرد: در برخی مواقع کارگر و نیرو‌های روزمزدی از سوی ادارات به کار گرفته می‌شوند که بی سواد هستند، اما تاکنون از طریق ارگان‌ها به ما معرفی نشده اند که این امر توجه جدی مسئولان را می‌طلبد و مسئولان باید افراد بی سواد در حیطه کاری خود را به ما معرفی کنند تا افراد آموزش دهنده و مجرب را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و این مشکل نیز برطرف شود.

رئیس اداره سواد آموزی گفت: همه خدمات ارائه شده به سوادآموزان همچون لوازم تحریر و حضور در کلاس آن‌ها نه تنها بدون هیچگونه هزینه‌ای برگزار می‌شود بلکه در پایان دوره به هر نفر مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه داده می‌شود.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار