جذب ۱۹۰هزار معلم تا چهار سال آینده / معلمان بدون ضابطه وارد مدارس نمی‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب ۱۹۰هزار معلم تا چهار سال آینده / معلمان بدون ضابطه وارد مدارس نمی‌شوند

رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: جذب ۱۹۰هزار معلم و بکارگیری روش‌های مکمل به رفع مشکل کمبود نیرو کمک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در اخبار ساعت 21 در خصوص نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر صیانت و اجرای کارها مبتنی بر اسناد بالادستی است که بر این اساس شیوه جذب معلم نیز برحسب این اسناد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم مجلس در طرح استخدام بدون آزمون مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت توجه لازم را به قوانین برنامه ششم داشته باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: همواره تلاش می کنیم تا علاقه‌مندان به حرفه معلمی با ضوابط و از طریق آزمون در فرصتی برابر امکان حضور در این شغل را داشته باشند.

چهاربند در مورد انتقاداتی مبنی بر اینکه ورود به حرفه معلمی از طریق ۲دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تبعیض آمیز است، تصریح کرد: برای ورود به دانشگاه های یادشده فرصتی برابر برای تمامی افراد علاقه مند به حرفه معلمی از طریق آزمون سراسری یا استخدامی وجود دارد بنابراین هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.
بازنشستگی 320 هزار معلم تا چهار سال آینده

وی به تعداد بازنشستگان تا چهار سال آینده اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۰حدود ۳۲۰هزار نفر بازنشسته می شوند اما این مساله نشان از کمبود نیرو در آینده نیست و اکنون عدم تعادلی در آموزش و پرورش داریم که با استفاده از فرصت بازنشستگی آن را جبران می کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده تا چهار سال آینده ۱۹۰هزار نفر جذب نیرو خواهیم داشت که این تعداد جذب و بکارگیری سایر روش های مکمل برای تامین نیروی انسانی مشکل کمبود در آینده را برطرف می کند.

چهاربند در مورد سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان عنوان کرد: مکانیزم پایش در سند تحول پیش بینی شده و نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای در دست اقدام است اما آنچه تا امروز به کار گرفته می‌شد فعالیت گروه های بالینی، بررسی فعالیت گروه های آموزشی، نیازسنجی براساس کتب درسی، تحولات براساس دوره های یاددهی-یادگیری و مواردی از این قبیل بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به ارزیابی نقاط ضعف و قوت و برگزاری دوره های ضمن خدمت صلاحیت حرفه ای سنجیده می شود همچنین برگزاری دوره های الکترونیکی به توسعه هرچه بهتر این برنامه کمک می کند و شاهد استقبال خوبی از طرف معلمان بودیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار