جذب ۴۰۰ هیئت علمی جدید برای دانشگاه فرهنگیان/آموزش ۳۷ هزار دانشجومعلم جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب ۴۰۰ هیئت علمی جدید برای دانشگاه فرهنگیان/آموزش ۳۷ هزار دانشجومعلم جدید

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اختصاص ۵۰ سهمیه جذب هیئت علمی از سوی وزارت علوم برای دانشگاه فرهنگیان گفت: جذب ۴۰۰ عضو هیئت علمی نیز مورد تصویب هیئت امنای دانشگاه قرار گرفته و امیدواریم ردیف‌های مربوط به‌زودی از سوی سازمان امور استخدامی صادر شود.

طاهر روشندل در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند جذب هیئت امنا برای دانشگاه فرهنگیان در سال جاری اظهار کرد: جذب ۴۰۰ عضو هیئت علمی در دو فراخوان شهریور و بهمن ماه مورد تصویب هیئت امنای دانشگاه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نامطلوب بودن نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان و تقویت مجدد دانشگاه برای تربیت معلم این اقدام ضروری بود. امسال حدود ۲۰ هزار دانشجوی جدید داریم و ۱۷ هزار مهارت آموز دوره یکساله نیز وارد دانشگاه می‌شوند و ایجاب می‌کند هیئت علمی افزایش یابد که هیئت امنا هم با آن موافقت کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید برای جذب این تعداد هیئت علمی، ردیف از سازمان امور استخدامی صادر شود گفت: گرفتن ردیف‌ها باید توسط وزارت علوم انجام شود، اما چون هنوز نامه و مجوز مکتوبی از مصوبه هیئت امنا به دست وزارت علوم نرسیده و مکاتبه‌ای صورت نگرفته تا کنون اقدامی انجام نداده است.

روشندل ادامه داد: اما امسال با توجه به تعداد ردیف‌هایی که خود وزارت علوم داشت و تعداد مجوزهایی که باید بین دانشگاه‌ها توزیع شود، ۵۰ سهمیه برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتند که فراخوان آن هم در سامانه مربوط انجام شد. همچنین قول مساعد دادند تا ۴۰۰ ردیف جذب مستقل ما هرچه زودتر از سازمان امور استخدامی اخذ شود. امیدواریم تا فراخوان بعدی بتوانیم مراحل مربوط را طی کنیم و این تعداد جذب را داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار