جذب ۴ هزار دانشجو‌معلم در دانشگاه شهیدرجایی از مهر ۹۸

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب ۴ هزار دانشجو‌معلم در دانشگاه شهیدرجایی از مهر ۹۸

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی گفت: مهر ۹۸ چهار هزار دانشجو‌معلم جذب می‌کنیم، توان جذب دانشجویان بیشتری هم داریم.
حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جذب دانشجو در این دانشگاه برای تامین کمبود نیروی انسانی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تامین هنرآموز و استادکار در حوزه رشته‌های مهارتی از طریق این دانشگاه اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به برآورد‌های انجام شده، ۴۱ هزار کمبود نیروی انسانی وجود دارد که از این تعداد ۱۶ هزار نفر هنرآموز و مابقی استادکار هستند و امسال برای اولین بار با توجه به افزایش ظرفیت در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ از طریق دوره چهار ساله و یک ساله، حدود چهار هزار نفر از این کمبود نیرو را جبران می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اعلام آمادگی افزایش پذیرش دانشجو در این دانشگاه تصریح کرد: چنانچه ظرفیت برای این دانشگاه افزایش پیدا کند و ردیف‌های استخدامی بیشتر به ما اختصاص دهند، می‌توانیم تا هشت هزار دانشجو معلم را به عنوان معلم فنی تربیت کنیم.

عظمتی درباره رشته‌های مورد نیاز و چگونگی پذیرش در این رشته‌ها اظهار کرد: رشته‌هایی متنوع به تامین نیروی انسانی نیاز دارند که با توجه به اعلام نیاز استان‌ها ظرفیتی به آنها اختصاص پیدا می‌کند و ستاد آموزش و پرورش این موضوع را احصا کرده و به دانشگاه ارائه خواهد کرد.

همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شهید رجایی در برگزاری دوره‌های یکساله
وی با بیان اینکه در کنار دانشگاه فرهنگیان و با توجه به ظرفیت‌های موجود در اساسنامه به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کمک می‌کنیم، تصریح کرد: برای برگزاری دوره‌های چهار ساله مشکل خاصی وجود ندارد اما در دوره یک ساله با برخی کمبودها مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشکل کمبود فضای آموزشی و تجهیزات مهارت آموزان دوره یک ساله را برطرف کردیم.

عظمتی تصریح کرد: محتوای آموزشی و استاد از طریق دانشگاه تامین می‌شود و بنابر تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای امکانات از سوی این دانشگاه تامین می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار