جذب ۷۰ درصدی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای به بازار کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب ۷۰ درصدی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای به بازار کار

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده اند که در بعضی از مراکز بیش از این رقم شاغل شده اند.
ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه ارزشمند برای کشور محسوب می‌شود به طوری که از نظر اشتغال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و این جای خوشحالی دارد که با توجه به شعار سال این موضوع از اهمیت بالایی در این دانشگاه برخوردار است.

وی ادامه داد: از گذشته ضعف جدی میان مراکز دانشگاهی و بازار کار وجود داشت و به دلیل عدم ارتباط تنگاتنگ، فارغ التحصیلان پس از خروج از دانشگاهها، توانایی و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست نمی‌آوردند به همین دلیل کارفرمایان از جذب آنها امتناع می‌کردند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: در این دانشگاه بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار می‌شوند و اکنون نیز این درصد در بعضی از مراکز به بالای ۷۰ درصد رشد داشته و دانشجویان ما شاغل شده اند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات چالش برانگیز ما در این دانشگاه کمبود ظرفیت است و توانمندی‌های دانشجویان این دانشگاه در رونق بازار کسب و کار خیلی بالا است.

شمس افزود: روالی که ما در این دانشگاه در پیش گرفته ایم راه اندازی ستاد اشتغال و توسعه‌ای کار است و ما از افرادی که در صنعت حضور چشمگیری دارند دعوت و امیدواریم با راه اندازی ستاد تولید و اشتغال تحول بسیار خوبی را در کوتاه مدت در زمینه اشتغال در این دانشگاه شاهدباشیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: اکنون نزدیک به ۶۰ کارگاه برای این ستاد پیش بینی شده تا در کنار این ستاد‌ها دانشجویان فارغ التحصیل بتوانند شروع به کار کنند.

وی بیان کرد: در این ستادها کمیته‌هایی در حوزه‌های مختلف در تهران و هم استانهای شکل گرفته و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مراکز تولید این دانشگاه با کمک بخش خصوصی راه اندازی شود.

شمس یادآورشد: بازنگری جدی برای هدفمند کردن تربیت نیروی کار در کشور به منظور رونق بیشتر بازار کار امری ضروری است و امیدواریم این طرح مثمرثمر واقع شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار