جذب 53 درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای در مشاغل/ آموزش مهارت به 120 هزار سرباز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: 53 درصد از کارجویان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه چند درصد از آموزش دیدگان دوره‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، اظهار داشت: این سؤال سختی است که پاسخ آن به عملکرد مدیران قبل برمی‌گردد، اما براساس آمار سال 99 تعداد 53درصد از کارجویان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شده‌اند که رقم خوبی است، اما تلاش می‌کنیم، این میزان را با نگاه آموزش فنی و مهارتی تقاضامحور ارتقا دهیم.

وی افزود: سال گذشته 45 درصد از متقاضیان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بودند که این نشان می‌دهد ارزش مهارت‌آموزی چقدر مهم است. بنابراین آموزش مهارت به دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین در مورد اینکه چه تعداد از سربازان آموزش فنی و مهارتی می‌گذرانند، عنوان کرد: براساس تقدیم آموزش فنی و حرفه‌ای سربازان برای سال جاری 100 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و مهارتی شرکت می‌کنند و تعهدات ما به صورت نفرساعت براساس سند برنامه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها ابلاغ شده است.

حسینی‌نیا گفت: مذاکرات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با قرارگاه مهارت‌‌آموزی نیروهای مسلح ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با آنها به توافق رسیم. تعهد کلی ما به این قرارگاه براساس سند بالادستی و قرارداد سه ساله این است که به سربازان متقاضی آموزش مهارتی بیاموزیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم یک الحاقیه به این قرارداد داشته باشیم که زمینه اجرایی شدن بهتر آموزش مهارتی به سربازان را فراهم کند و در سال جاری با ارتقای 20 درصد به ظرفیت بتوانیم 120 هزار نفر از متقاضیان سرباز را آموزش مهارتی بدهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته به خاطر کرونا بخشی از آموزش به سربازان دچار محدودیت شده بود، در نتیجه 86 هزار نفر سرباز دوره‌های مهارتی را گذراندند، اما امیدواریم با رفع موانع کرونایی و اینکه سربازان واکسن‌های کرونا را دریافت کنند، شرایط برای آموزش بهتر شود و بتوانیم ظرفیت آموزش مهارتی سربازان را به 120 هزار نفر برسانیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار