جزئیات آسیب های شغلی در سال ۹۸/ بیش از ۹هزار نفر دچار حادثه شغلی شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مطابق سالنامه آماری سال ۹۸ از سوی وزارت کار،تعداد آسیب دیدگان شغلی ثبت شده مشمولین قانون کار ۹۷۵۱ نفر حادثه بوده است که نسبت به سال گذشته دارای کاهش ۲۵ درصدی بوده است، از کل آسیب دیدگان شغلی ۷۲۶ مورد منجر به فوت شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق سالنامه آماری سال 98 که از سوی وزارت کار منتشر شده است،با توجه به بازرسی های انجام گرفته در کارگاه های مشمول قانون کار توسط اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی, درسال 98 تعداد آسیب دیدگان شغلی ثبت شده مشمولین قانون کار9751 نفر حادثه بوده است که نسبت به سال گذشته دارای کاهش 25 درصدی بوده است. از کل آسیب دیدگان شغلی726 مورد منجر به فوت شده است. در بین فعالیت های اقتصادی فعالیت «ساختمان» بیشترین سهم آسیب دیدگان شغلی منجر به فوت را داشته است.

حوادث شغلی سازمان پزشکی قانونی

طبق آمار سازمان پزشکی قانونی در سال 98 حدود 28208 مورد از معاینات پزشکی،مربوط به معاینات مصدومین ناشی از حوادث کار بوده است. این تعداد نسبت به سال 97،دارای کاهش1.3 درصدی بوده است. از کل معاینات مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی, 95.2درصد مربوط به مردان و 4.8 درصد مربوط به زنان بوده است. همچنین تعداد متوفیان حوادث شغلی گزارش شده توسط این سازمان 1753 نفر بوده است.

روابط کار:

درسال98, تعداد هیأت های تشخیص دعاوی کار 620 هیأت، تعداد دادخواست های واصله در هیأت تشخیص 302860 دادخواست و تعداد آرای صادره در هیأت مذکور237898 رای می باشد. بیشترین تعداد دادخواست واصله به ترتیب به استان های تهران،کرمان و اصفهان اختصاص دارد. تعداد موارد خواسته در هیأت های تشخیص بر حسب نوع دعاوی نشان می دهد بیشترین موارد خواسته ها به ترتیب به عیدی و پاداش, سنوات خدمت و حقوق معوقه اختصاص دارد.

همچنین تعداد آرای صادره بر حسب نوع دعاوی نشان می دهد بیشترین آرای صادره به ترتیب مربوط به عیدی و پاداش است، سنوات خدمت و حقوق معوقه بوده است.

همچنین تعداد هیأت های حل اختلاف دعاوی کار345 هیأت تعداد پرونده های واصله 101775 پرونده و تعداد آرای صادره در هیأت مذکور 81449 رای می باشد. بیشترین تعداد پرونده واصله به ترتیب به استان های تهران، خوزستان و اصفهان اختصاص دارد. تعداد موارد درخواست تجدید نظر در هیأت های حل اختلاف بر حسب نوع دعاوی نشان می دهد بیشترین موارد به ترتیب به عیدی و پاداش, حق بیمه اجتماعی و سنوات خدمت اختصاص دارد. همچنین تعداد موارد تایید شده بر حسب نوع دعاوی نشان می دهد بیشترین موارد به ترتیب مربوط به پرداخت سنوات خدمت، عیدی و پاداش و حق بیمه اجتماعی بوده است.

بازرسی کار:

درسال 98تعداد بازرسی های انجام شده از کارگاه ها در کل کشور 450724 مورد بوده است که از این تعداد،315507 مورد بازرسی ادواری و 135217 مورد، بازرسی موردی بوده است. همچنین تعداد بازرسان کار 871 نفر بوده است که نسبت به سال قبل دارای کاهش 3.7 درصدی بوده است که ازاین تعداد 87.8 درصد مرد و 12.2 درصد زن می باشد. تعداد کارگاه های بازرسی شده 388592 کارگاه بوده که بیشترین تعداد آن به ترتیب مربوط به فعالیت های «صنعت» ، « سایر فعالیت های خدمات عمومی و اجتماعی و شخصی» و« ساختمان» بوده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار