جزئیات آمارهای ثبت شده در سامانه کارورزی + نمودار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مطابق آمارهای ثبت شده در سامانه کارورزی تعداد قرارداهای منعقده حدود ۳۱۴۰۲ و تعداد واحد پذیرنده ۱۵۶۱۲ و تعداد داوطلب ثبت نام شده واجد شرایط ۱۱۸۴۵۵ است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری جوانان فارغ‌‌التحصیل دانشگاهی، تسهیل در جذب و به‌کارگیری جوانان در بنگاه‌‌های اقتصادی، طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی، طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، طرح یارانه دستمزد، طرح توسعه تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، برنامه توسعه اشتغال در بخش مسکن، برنامه توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، برنامه توسعه اشتغال در بخش صنعت و طرح دولت برای جایگزینی اتوبوس و کامیون از برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری جدید ایجاد شغل است.

اهداف طرح کارورزی:

افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار

ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌آموختگان

ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان

فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموختگان به بنگاه اقتصادی

مطابق آمارها بیشترین متقاضی برای طرح کارورزی به‌تفکیک مقطع تحصیلی؛ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای و کاردانی بوده است و کمترین تقاضا برای کارورزی در دوره دکترای تخصصی بوده است.

مطابق آمارهای ثبت شده در سامانه کارورزی تعداد قرارداهای منعقده حدود 31402 و تعداد واحد پذیرنده 15612 و تعداد داوطلب ثبت نام شده واجد شرایط 118455 است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار