جزئیات ارائه تسهیلات اشتغال مددجویان تشریح شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اجرایی حوزه اشتغال وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته با اعطای ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۱۴۸هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شده است.
به گزارش بازارکار علی اکبر خادمی معاون اجرایی حوزه اشتغال وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بيان اينکه شعار امسال کمیته امداد ، اشتغال امداد الگوی اسلامی- ایرانی رفع بیکاری در کشور است، گفت: سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی موجود در کشور با همکاری دولت و مجلس حدود ۶۰۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند.اين مسئول بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶.۵ الی ۷ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.
وی گفت: در خصوص خودکفایی خانوارهای تحت پوشش از ابتدای عملکرد اشتغال کمیته امداد تا کنون ۷۰۰ هزار خانوار یعنی نزدیک دو میلیون نفر از پوشش کمیته امداد خارج شدند که نزدیک به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور را به دنبال داشته است.
خادمی اظهار کرد: در سال ۹۷ رقمی معادل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد به خانواده های تحت پوشش از طرح های اشتغال تزریق شده است که در سه سال گذشته این رقم ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و بیشتر از مستمری است که به خانواده ها پرداخت می شود.
وی افزود: از سال ۹۰ الی ۹۶ با ارایه تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان، یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد و سال گذشته ۱۴۸ هزار شغل با تسهیلاتی بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یعنی یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.
معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۶۹۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی حوزه اشتغال توسط بانک های عامل پرداخت شده که کمتر از نیم درصد آن مربوط به کمیته امداد بوده است.
خادمی عنوان کرد: تاکنون برای مددجویان کمیته امداد با توجه به شرایط آن ها مناسب ترین شغل را ایجاد کردیم و برای زنان سرپرستان خانوار محروم نمی توان طرح دانش بنیان را ایجاد کرد باید طرح های اشتغال روستایی مناسب با آن محیط را ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: تا پایان امسال برای ۱۰ هزار زن سرپرست خانواده که در ارایه ضمانت به بانک ها عاجز هستند، ضمانت از طریق صندوق تسهیلات محرومان حاد تامین می شود.
معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در اتباط با معوقات بانکی گفت: معوقات بانکی تسهیلات وام مددجویان کمیته امداد زیر یک درصد است در حالی که متوسط معوقات بانک ها اغلب بیش از ۱۲ درصد است.
خادمی در ارتباط با تضامین بانکی برای مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه اخیر کمیته امداد با تمامی بانک ها، مقصر شد بانک ها بر اساس تبصره ۱۶ میزان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد را تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان با یک ضامن و تا ۵۰ میلیون تومان با دو ضامن افزایش دهند و بحث وثیقه ملکی در تفاهم نامه بانکی وجود ندارد.
وی افزود: از امسال دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد تا یکسال و دوره بازدید از پیشرفت طرح نیز تا یک سال تعیین شد.تمامی بانک ها پذیرفتند تسهیلات کمیته امداد را به حساب غیر قابل برداشت واریز کنند تا امکان انحراف کمتر شود.
معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در ارتباط با تضامین اشتغال روستایی اعطای وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان باید با دو ضامن بدون اعتبار سنجی و کسر از حقوق انجام شود.
خادمی گفت: در بحث کاریابی مشوق هایی برای کارفرماهایی که یک یا دونفر از مددجویان را استخدام کنند، وجود دارد به طوری که کمیته امداد به مدت دوسال سهم بیمه ای کارفرما را پرداخت می کند و به ازای به کارگیری مددجویان، وام قرض الحسنه ۵۰ میلیونی در بازه زمانی پنج ساله از امداد دریافت می کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار