جزئیات اعطای گرنت فناوری به دانشجویان ارشد و دکتری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم برخی جزئیات اعطای گرنت فناوری به دانشجویان ارشد و دکتری را اعلام کرد.
علی خیرالدین گفت: در حال حاضر در سطح کشور ۱۰ درصد اعضای هیأت علمی درگیر فناوری هستند.باید از دستاورد‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایده بگیریم و از نقطه نظرات پارک در خصوص ایده‌های فناورانه بهره‌مند شویم. ما طرح دستیار فناوری را پیشنهاد دادیم که در قالب این طرح یک اعتبار مالی به پارک‌های علم و فناوری اختصاص داده می‌شود تا میزبان دانشجویان کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا باشند.

معاون علمی و فناوری وزارت علوم ادامه داد: به واسطه این طرح اساتید و دانشجویان می‌توانند در شرکت‌ها و واحد‌های فناور پارک علم و فناوری حضور یابند تا در حوزه صنعت و فناوری یک ایده را ارائه و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی شود.در این زمینه برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون کارشناسی ارشد ۲ میلیون و مقطع دکترا سه میلیون تومان به مدت شش ماه حمایت مالی در نظر گرفته شده است.در حال حاضر آئین نامه‌های مربوط به این طرح به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

او می گوید: در این طرح گرنت فناوری بین ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی ارشد دکترا برای پیشرفت تحقیقات فناوری و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص داده می‌شود.راه اندازی تور فناوری یکی دیگر از مباحثی است که از سوی وزارت علوم در نظر گرفته شده است؛ به این واسطه در این خصوص مدیران و مسئولان حوزه‌های اجرایی و صنعتی می‌توانند با فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری آشنا شوند.

خیر الدین در خصوص سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) گفت: در این سامانه تمام نیاز‌های فناوری کشور ثبت می‌شود و از سوی دیگر صنایع نیاز‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان داور می‌توانند صنعت و دانشگاه را به واسطه این سامانه متصل کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار