جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد/ افزایش بیش از ۲۲درصد تخلف است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جزییات شهریه این دانشگاه در سال جدید تحصیلی را اعلام کرد و گفت: هیچ کس در واحدهای دانشگاه حق ندارد، بیش از ۲۲ درصد شهریه ها را افزایش دهد.

بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه شهریه ها به طور متوسط در کل واحدهای دانشگاه ۱۰ تا ۱۳ درصد در سال تحصیلی جدید افزایش می یابد، افزود: این افزایش برای ورودیهای سال جدید هم در شهریه ثابت و هم در شهریه متغیر اعمال می شود.

افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصدی شهریه

مشاور رییس دانشگاه آزاد افزود: افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصد شهریه برای ورودیهای قدیم دانشگاه آزاد و بر روی شهریه متغیر آنها اعمال خواهد شد.

افزایش ۱۸ تا ۲۲ درصدی شهریه در رشته های پزشکی

طهماسب کاظمی میزان افزایش شهریه در رشته های پزشکی را بین ۱۸ تا ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت: این عدد در واحدهای دانشگاه در مناطق محروم پایین تر است.

تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم

وی ادامه داد: برای دانشجویانی که در مناطق محروم حضور دارند، تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در نظر گرفته ایم و دانشجو می تواند ۵۰ درصد شهریه را نپردازد.

افزایش شهریه بیش از ۲۲ درصد نداریم

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد هیچ کس حق ندارد بیش از ۲۲ درصد شهریه ها را افزایش دهد، اضافه کرد: در تحصیلات تکمیلی بالای ۲۲ درصد افزایش شهریه نخواهیم داشت؛ چرا که کششی برای افزایش بیشتر از این عدد در دانشگاه وجود ندارد.

مشاور رییس دانشگاه آزاد تاکید کرد: معتقدیم نباید بیش از این به مردم فشار وارد کرد و به همین دلیل دانشگاه در حال حاضر به شدت اقتصادی اداره می شود.

شهریه دانشگاه آزاد پایین تر از غیرانتفاعیها

وی با اشاره به اینکه سه چهارم دانشجویان در سال تحصیلی جدید دانشجویان سال قبل هستند، گفت: برای این افراد نصف شهریه، همان شهریه سال قبل است و فقط شهریه متغیر افزایش می یابد.

طهماسب کاظمی گفت: همه به دنبال این هستند که بگویند شهریه ثابت دانشگاه آزاد از دانشگاه های غیرانتفاعی گران تر است؛ در حالی که بررسی های ما نشان می دهد، این عدد پایین تر است.

توضیح درباره افزایش ۴۰ درصدی شهریه پرستاری 

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که برخی دانشجویان رشته پرستاری از افزایش ۴۰ درصدی شهریه خبر می دهند، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. در حال حاضر سامانه پرداخت شهریه قفل شده و امکان خطای سیستمی وجود ندارد.

برخورد با کارمندانی که شهریه اضافی می گیرند

طهماسب کاظمی ادامه داد: البته ممکن است کارمندی در دانشگاه این کار را انجام دهد و در این صورت به شدت با او برخورد می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور مثال در مناطق محروم ممکن است دانشجویی شماره حساب نداشته باشد و کارمندی به دانشجو می گوید پول را به من بده تا شخصا به حساب واریز کنم که در این شرایط ممکن است تخطی صورت گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار