جزئیات برنامه وزارت کار در سال ۹۸/ تأکید رئیس جمهور برآسان سازی و اتمام طرح های اشتغال روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات برنامه وزارت کار در سال ۹۸/ تأکید رئیس جمهور برآسان سازی و اتمام طرح های اشتغال روستایی

وزیرکار از تأکید رئیس جمهور بر تقویت اشتغال خبر داد و گفت:رئیس جمهور بر آسان‌‌سازى فرآیندهاى اشتغال فراگیر خصوصاً اشتغال استاد – شاگردی، اتمام طرح‌های اشتغال روستایی و تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش و بخش اشتغال فراگیر ضمن اعمال دقت تأکید کردند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،محمدشریعتمداری ،وزیرکار در تشریح جزییات دیدار با رئیس جمهور درباره برنامه های فنی و حرفه ای گفت : با توجه به شعار سال استاندار کردن تولیدکالا و خدمات و استاندارسازی آموزش های فنی و حرفه ای و نوسازی ضرورت تجدید حیات سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور در راستاى تأمین نیازهاى حرفه‌‌اى بازار کار باید مورد توجه باشد.به عنوان مثال رئیس جمهور بر ضرورت آموزش‌هاى نوین کشاورزى در زمینه کشت گلخانه‌‌اى کشت هیدرو پونیک و روش‌هاى نوین آبیارى کشاورزى و تأمین تخصص‌‌هاى لازم در این زمینه با همکارى وزارت جهاد کشاورزى اشاره کردند.

کارخانه نوآوری با ظرفیت اشتغال هزاران نفر

وی با بیان اینکه در دیدار با رئیس جمهور عملکرد برنامه های سال 97 مورد بررسی قرار گرفت گفت:رئیس‌جمهور بر موضوع الکترونیکی کردن پرونده‌هاى سلامت و ضرورت پیروى همه بیمه‌‌ها از این راه و اتصال کار خوب انجام شده در درمان تأمین اجتماعى به کل شبکه درمان و اقدامات خوب وزارت بهداشت تاکید کردند. رییس‌‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال با تاکید بر تقویت و آسان‌‌سازى فرآیندهاى اشتغال فراگیر خصوصاً اشتغال استاد – شاگردی، اتمام طرح‌های اشتغال روستایی و تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش و بخش اشتغال فراگیر ضمن اعمال دقت و کنترل را ضروری ارزیابی کرد.

شریعتمداری گفت: آقای روحانی مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای را با اهمیت خواندند و تأکید کردند مشاغل آزاد فنی و حرفه‌‌ای باید بر اساس استاندارهای روز و مطابق با نیازهای بازار کار ارایه شوند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور بر فعالیت شرکت های خدماتی در ایجاد برند در زمینه نصب و تولید و حتی توزیع مواد تأکید داشته اند. چنانچه این شرکت‌ها با عمل حرفه‌‌اى و استاندارد خود صاحب برند شوند، مردم می‌توانند به آنها و خرید کالا و خدمت از برندها اطمینان کنند. لازمه دوام این کار نظارت است لازم است تا در همه مراحل نظارت‌های لازم از آنان صورت گیرد.

وزیرکار شرکت‌های فعال در امر صادرات و واردات و شناخت آنان از اهمیت برندسازى را هم را در این عرصه ضروری دانست و آموزش در حوزه برند را مورد تاکید قرار داد. همه دستگاه‌های دولتی که مستقیم یا غیرمستقیم در موضوع تولید نقش دارند؛ باید در جهت رونق تولید ملی حرکت و کمک کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار