جزئیات ثبت نام در آزمون قضاوت اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند «الف» و «ب» این اطلاعیه، نسبت به مدارک خواسته شده بر اساس بند «ج» اقدام و از تاریخ ۲۴/۶/۹۴ لغایت ۲/۷/۹۴ با مراجعه با سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org
نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند.

ضمنا یادآور می‌شود، ثبت نام منحصرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان لازم است از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق قابل قبول نیست و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است و تاریخ برگزاری آزمون تستی مورخ ۸/۸/۹۴و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی مورخ ۴/۱۰/۹۴خواهد بود.

ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

الف)شرایط عمومی

۱. تابعیت اصلی ایران.

۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.

۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.

۴. طهارت مولد

۵. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

۶. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.

۷. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.

۸. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.

۹. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.

۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۶ سال تمام در روز ثبت نام

تبصره ـ موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

۱. ایثارگران و خانواده آنان به مدت ۲ سال.

۲. داوطلبان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد یا سطح سه، به مدت دو سال.

۳. داوطلبان دانش‌آموخته دکتری تخصصی یا سطح چهار، به مدت چهار سال.

داوطلبان تنها می‌توانند از یکی از موارد مذکور در این تبصره استفاده کنند و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال، نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد

ب)شرایط اختصاصی

۱. دارا بودن مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانش آموختگان دانشگاه‌ها:

۱-۱. کارشناسی حقوق در یکی از گرایش‌ها؛

۱-۲. کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

۱-۳. کارشناسی فقه و حقوق؛

۱-۴. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش‌ها؛

۱-۵. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

۲. دارا بودن مدرک سطح (۲) عمومی (فقه و اصول) یا سطح (۲) تخصصی با گرایش حقوق وقضای اسلامی ، از حوزه‌های مورد تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه ، برای دانش آموختگان حوزه‌های علمیه.

تبصره ـ دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی بالاتر به شرطی می‌توانند در آزمون ورودی کتبی شرکت نمایند که مدرک کارشناسی آنان در یکی از گرایشهای رشته حقوق و یا حوزوی باشد.

ج):نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی

۱-داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان‌های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است که این انتخاب قطعی است و در مراحل بعدی به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

۲-بر اساس قانون الحاق ماده(۷) و تبصره آن به قانون نقل و انتقال دوره ای قضاوت مصوب ۱۳۷۹.۱۲.۱۰ بانوان می‌توانند محل اقامت دائمی همسر با پدر (در خصوص بانون مجرد)خود را در اولویت انتخاب کنند.

۳-به استناد ماده(۵) آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب ۱۳۹۳.۰۲.۲۶ داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از ۵۰درصد باشد، بر اساس اولویت های اعلامی و چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

۴-داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می‌شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند،به خدمت گرفته خواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار