جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیش از ۶۲ هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی پذیرفته شدند که ثبت نام این افراد در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه ۹۸ انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی ۶۲ هزار و ۶۸۵ نفر پذیرفته‌شده نهایی رشـته‌های تحصیلی متمرکز در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

پذیرفته‌شدگان نهایی برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

در صورتی که دانشگاه یا مؤسسه‌ای، در پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خود برنامه زمانی برای ثبت‌نام درج نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل مؤسسات لازم است در یکی از روزهای یکشنبه و یا دوشنبه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه ۹۸ برای ثبت‌نام به محل قبولی خود مراجعه کنند.

پذیرفته‌ شدگان دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای لازم است برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت‌نام به وب‌سایت سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نشانی www.tvu.ac.ir  و یا به سایت دانشکده یا آموزشکده محل قبولی خود مراجعه کنند.

داوطلبانی که اسامی آنان در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌ تحصیلی نیمه‌متمرکز فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی اعلام شده، لازم است برای انجام مصاحبه اقدام کنند.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و داوطلبان باید با تمامی مدارک لازم به مراکز محل قبولی مراجعه کنند.

همچنین آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ فهرست‌ اسامی‌ آنان‌ جزو معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ پذیرش رشته‌ تحصیلی نیمه‌متمرکز کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی (کد رشته‌محل‌های ۱۱۹۶ تا ۱۲۳۵ مربوط به کد رشته امتحانی ۱۱۴ گروه آموزشی پزشکی) است لازم است برای آگاهی از زمان و مکان برگزاری مصاحبه، به اطلاعیه سازمان سنجش که در روز دوشنبه اول مهرماه ۹۸ منتشر می شود، مراجعه کنند.

پذیرفته‌شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ و نوبت دوم (شبانه‌) هر یک‌ از رشته‌های‌ تحصیلی‌ این آزمون در صورتی‌ که‌ در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۸ (متعاقباً اعلام می‌شود) نیز قرار گیرند، می‌توانند از دو رشته‌ قبولی‌ اعلام‌ شده‌ یکی‌ را به دلخواه‌ انتخاب‌ و براساس‌ ضوابط مربوط در آن‌ رشته‌ ثبت‌نام‌ کرده و به ‌تحصیل‌ ادامه دهند. در این‌صورت‌ قبولی‌ آنان‌ در رشته‌ دیگر باطل خواهد شد.

کلیه‌ پذیرفته‌شدگان‌ ملزم‌ هستند در تاریخ های ‌تعیین ‌شده ‌برای ثبت‌نام ‌به‌ مؤسسه آموزش‌ عالی‌ مربوط مراجعه کنند. عدم ‌ثبت‌نام ‌در تاریخ های ‌مقرر به ‌منزله ‌انصراف‌ از تحصیل در رشته قبولی تلقی شده و قبولی‌ این قبیل پذیرفته‌شدگان لغو خواهد شد.

پذیرفته‌شدگانی که اسامی آنان همزمان به عنوان پذیرفته نهایی در دو کدرشته‌محل (یکی کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه فرهنگیان و دیگری کدرشته‌محل‌های وابسته به واحدها یا مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی) اعلام شده باشد، لازم است منحصراً در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

چنانچه این‌دسته از پذیرفته‌شدگان در هر دو کد رشته‌محل ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل شوند، به‌عنوان متخلف شناخته شده و با آنها طبق ضوابط مربوط رفتار خواهد شد.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌محل‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم می شود و این کارنامه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در تاریخ ۱۷ شهریورماه ۹۸ در دسترس خواهد بود.

با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده، از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است. مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته خود سؤالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۵ شهریورماه ۹۸ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کرده و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند.

به هیچ‌یک از مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۲۵ شهریور واصل شود، به هیچ‌وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار