جزئیات ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید/ نسبت معلم به کارکنان تخصصی ۷۰ به ۳۰ است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزئیات ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید/ نسبت معلم به کارکنان تخصصی ۷۰ به ۳۰ است

چهاربند گفت: در شاخص چهارم، نسبت معلم به کل کارکنان برای سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد معلم و ۳۰ درصد کارکنان تخصصی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره تامین نیروی انسانی برای پست پرورشی بیان کرد: آنچه در طول سال تحصیلی در مدارس اتفاق می افتد ریشه در ساماندهی نیروی انسانی قبل از سال تحصیلی است و دو هدف عمده را در این حوزه داریم اول آنکه از طریق باز تنظیم تعادلی بین استان ها، مناطق و مدارس مانع از کاهش نابرابری می شویم.

وی ادامه داد: ابرار تحقق این هدف شاخص‌هایی استاندارد است و سه شاخص مهم برای ارزیابی استان ها و مناطق و مدارس داریم که شامل نسبت دانش آموز به معلم به تناسب مناطق جغرافیایی شهری و روستایی، نسبت دانش آموز به کارکنان آموزشی، نسبت دانش آموز به کل کارکنان آموزشی و تعداد معلم به کل کارکنان است.

چهاربند تصریح کرد: اگر برخی مناطق در شاخص اول با کمبود معنی مواجه شوند از طریق باز توزیع این شاخص برای کاهش نابرابری تلاش می‌کنیم.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش درباره تعریف کارکنان آموزشی گفت: این گروه شامل مدیر، معاون، مراقب سلامت، مشاور و معاون پرورشی است که پیشتیبان معلم در کلاس درس است همچنین در تعریق کل کارکنان نیروهای خدماتی و اداری است.

وی افزود: در شاخص چهارم، نسبت معلم به کل کارکنان برای سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد معلم و ۳۰ درصد کارکنان تخصصی است اما شاخص در نظر گرفته شده طبق قوانین اداری و استخدامی برای ما ۷۵ درصد به ۲۵ است.

چهاربند با اشاره به هدف دوم ساماندهی نیروی انسانی تصریح کرد: ارتقای کیفیت نظام آموزشی را در ساماندهی نیروی انسانی دنبال می کنیم یعنی افرادی را به کار گیریم که تخصص ها علاوه بر کنست رعایت شود و با رعایت اصل کاهش نابرابری در کیفیت این فرآیند دنبال شود و شرایط به گونه ای نباشد که صرفا معلمان برجسته در تعداد معدودی مدرسه فعالیت داشته باشند.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه اظهار کرد: درباره مقدار این کمبود اجماع نظر نيست اما در اصل موضوع این اجماع را شاهد هستیم و برای پاسخ دهی به این کمبود از چندین روش استفاده می کنیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار