جزئیات شرایط و شرح وظایف امریه های ارتباط با صنعت دانشگاهها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: از اواسط سال ۹۸ تاکنون ۱۴۰ امریه ارتباط با جامعه و صنعت به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اعزام شدند.

محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت امریه های ارتباط با جامعه و صنعت اظهار کرد: براساس تفاهم نامه ای که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم، برای نخستین بار مقرر شد، وزارت علوم مشمولانی که دارای شرایط لازم هستند را در دانشگاه های بزرگ و کوچک، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به کار بگیرد.

وی با اعلام اینکه از اواسط سال ۹۸ تا کنون ۱۴۰ نفر از افراد حائز شرایط در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها مشغول به کار شدند، درباره شرایط احراز مشمولان گفت: این افراد باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری باید باشند و از طرفی دیگر حداقل ۶ ماه سابقه فعالیت در آزمایشگاه به عنوان دستیار آزمایشگاه و یا همکار پژوهشی در یک پروژه ملی، دفاعی و یا نوآورانه را دارا باشند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در ادامه تاکید کرد که نباید بیش از یکسال از تاریخ دانش آموختگی این افراد در مقاطع کارشناسی و ارشد و یا دکتری گذشته باشد.

سیف به شرح وظایف امریه های ارتباط با صنعت و جامعه پرداخت و گفت: همکاری در مستند سازی و تدوین برنامه های اصلی و راهبردی دانشگاه و یا پژوهشگاه در راستای رفع مشکلات و چالش های استانی و منطقه ای، همکاری در توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، مشارکت در ساماندهی و پایش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت از جمله وظایف این افراد به شمار می رود.

وی همچنین انجام امور آزمایشگاهی محوله از سوی موسسه با نظارت یک عضو هیات علمی، همکاری در اجرای طرح های پژوهشی مصوب موسسه تحت نظارت عضو هیات علمی و همکاری در شناسایی و دسته بندی فناوری های قابل تجاری سازی دانشگاه و ترویج مناسب آن را از دیگر وظایف امریه های ارتباط با صنعت عنوان کرد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم خاطرنشان کرد: بررسی اولیه برای انتخاب نفرات برای امریه در وزارتخانه صورت می‌گیرد، اما گزینش نهایی نفرات را به خود دانشگاه‌ها واگذار کرده ایم.

وی بیان کرد: براساس توافق با ستاد کل نیروهای مسلح، هر ۲ ماه یک گروه، پس از طی یک دوره ۲ ماهه آموزشی به دانشگاه های محل خدمت خود اعزام می شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار