جزئیات میهمانی دانشجویان پزشکی جهت گذراندن کارآموزی و کارورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امکان ثبت نام دانشجویان پزشکی جهت گذراندن واحدهای کارآموزی و کارورزی ترم آینده در دانشگاه های استان محل سکونت به صورت میهمان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تداوم وضعیت موجود در کشور در خصوص مقابله با همه گیری کرونا، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی علاوه بر فرایند «مهمانی و انتقال» معمول، امکان میهمانی دانشجویان مذکور در دانشگاه های استان محل سکونت به جای دانشگاه محل تحصیل (منوط به تایید دانشگاه مبدا و مقصد)، برای نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فراهم شد.

این تصمیم به جهت ایجاد ساز و کارهایی برای به حداقل رسانیدن ترددهای بین استانی و حتی المقدور تسهیل میهمانی دانشجویان در دوره های کارآموزی و کارورزی اتخاذ شده است.

دانشجویان پزشکی می توانند برای ثبت میهمانی واحدهای کارآموزی و کارورزی ترم آینده در دانشگاه های استان محل سکونت خود از طریق سامانه میهمانی و انتقال اقدام کنند.

این امکان برای دانشجویان پزشکی از روز شنبه ۲۵ مرداد ۹۹ فراهم شده است و دانشجویان تا روز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند. با توجه به محدودیت زمانی این دوره قابل تمدید نخواهد بود.

دانشگاه‌های علوم پزشکی مبداء و مقصد با توجه به شرایط و ظرفیت‏ های آموزشی موجود، در بازه زمانی اول تا دهم شهریورماه ۹۹ نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص درخواست‌های دانشجویان در سامانه اقدام کنند.

دانشجویان متقاضی میهمانی باید به موارد اعلام شده توجه کنند.

ثبت درخواست برای مهمانی واحدهای کارآموزی و کارورزی، به منزله قطعی بودن میهمانی نبوده و منوط به اعلام نظر و تایید دانشگاههای مبدا و مقصد است، لذا ثبت درخواست در این سامانه هیچ گونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

دانشگاه های مقصد هیچگونه الزامی برای اسکان و یا ارائه هرگونه تسهیلات خوابگاهی برای دانشجویان میهمان ندارند، لذا متقاضیان میهمانی حتما به این موضوع در ارائه درخواست خود توجه کنند.

انتظار می رود با توجه به شرایط ناشی از بیماری کوید-۱۹، دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، حداکثر مساعدت و همکاری ممکن را در خصوص درخواست‏‌های ثبت شده دانشجویان داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار