جزئیات نحوه برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 95 اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1395 برای رشته های با آزمون در صبح روز جمعه 22 مرداد 95 در 73 شهرستان مختلف کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برای شرکت در این آزمون تعداد 102 هزار و 817 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 41 هزار و 538 نفر زن و 61 هزار و 280 نفر هم مرد هستند.

توکلی افزود: از تعداد 102 هزار و 817 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 13 هزار و 37 داوطلب ،متقاضی یکی از رشته های بدون آزمون و 89 هزار و 581 داوطلب متقاضی رشته های با آزمون شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: برگ راهنما برای داوطلبان کلیه رشته ها و کارت شرکت در آزمون منحصرا برای داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون در روز سه شنبه 19 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی یادآور شد: برای شرکت در این آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

توکلی با بیان اینکه فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت 7:30 دقیقه صبح آغاز می‌شود، بیان کرد: درب‌های حوزه های امتحانی راس ساعت 7 صبح بسته شده و از ورود داوطلبانی که بعد از بسته شدن درب‌ها به حوزه های امتحانی مراجعه کنند طبق قوانین ممانعت به عمل می آید.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند حتی به صورت خاموش، جزوه، کتاب، ماشین حساب به جز ماشین حساب های با مارک های مشخص شده در اطلاعیه توزیع کارت، هر گونه نوت و یادداشت و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است همراه داشتن هر یک از این وسایل به عنوان تخلف تلقی و با داوطلبان زیربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون های سراسری که بخشی از آن در اطلاعیه توزیع کارت آمده است، رفتار می شود.

توکلی اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی در روز یکشنبه 10 مرداد 95 بر روی سایت سازمان قرار گرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: برای شرکت در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی برای کلیه رشته ها 219 هزار و 636 داوطلب ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: از تعداد 219 هزار و 636 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 89 هزار و 516 نفر زن و 130 هزار و 120 نفر مرد هستند.

توکلی افزود: 48 هزار و 145 داوطلب متقاضی رشته های بدون آزمون و 171 هزار و 491 داوطلب متقاضی شرکت در یکی از رشته های با آزمون هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار