جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی/نرخ سود تسهیلات از ۴ تا ۱۰ درصد تعیین می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

تسهیلات پیش‌بینی‌شده برای طرح اشتغال‌زایی روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی به بانک ها و صندوق‌های عامل ابلاغ شد و نرخ سود تسهیلات طبق قانون از ۴ تا ۱۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، تسهیلات توسعه اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی تا دو روز دیگر به متقاضیان پرداخت خواهد شد که طبق بررسی‌های انجام‌شده سایتی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برای این موضوع اختصاص داده می‌شود.
بر اساس این گزارش توسعه اشتغال روستایی و تسهیل در ایجاد سرمایه در گردش صنایع و مشاغل خدماتی، از اهداف این طرح اشتغالزایی به شمار می‌رود اما نکته دارای اهمیت تسهیل فضای کسب‌وکار و کاهش موانع پیش روی تولیدکنندگان است. هم‌اکنون بسیاری از بخش‌های تولیدی به دلیل نبود مواد اولیه و یا شرایط و امکاناتی که منجر به تسهیل فضای کسب‌وکار شود، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که مسئولان باید به این موضوعات دقت‌نظر داشته باشند.
از طرفی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، توسعه روستایی، IT و کشاورزی باید موظف شوند تا در بخش‌های خود به حمایت از واحدهای زیر مجموعه بپردازند؛ چراکه صرفاً پرداخت تسهیلات کارگشای مشکلات تولیدکنندگان نبوده و نباید مردم با انگیزه دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت به سمت بانک‌ها سرازیر شوند.
مردم باید انگیزه تولید، اشتغال و کارآفرینی پا به عرصه صنعت یا خدمات بگذارند و قطعاً طرح پیش روی دولت برای پرداخت تسهیلات بدون تسهیل فضای کسب‌وکار همانند گذشته با شکست مواجه خواهد شد.
به گزارش فارس، دولت قرار است به‌زودی از طریق بانک‌های عامل و صندوق‌ها به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بپردازد.
در این باره اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نحوه پرداخت این تسهیلات را تشریح کرد و درعین‌حال گفت:‌ این تسهیلات ارزان‌قیمت با هدف توسعه اشتغال روستایی و همچنین سایر صنایع به طرح‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، در یک پروسه اجرایی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: این تسهیلات قرض‌الحسنه نرخ سودی بین 4 تا 10 درصد دارد که بسته به شرایطی که در قانون تعیین شده است، به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید معتقد است این تسهیلات باید درنهایت منجر به ایجاد اشتغال پایدار و افزایش انگیزه میان تولیدکنندگان برای کارآفرینی و تولید بیشتر شود.

نورالله‌زاده افزود: اعتبارات از پیش‌تعیین‌شده برای پرداخت تسهیلات ابلاغ شده و هم‌اکنون بانک‌ها و صندوق‌های عامل در حال انجام پروسه‌های اداری و قانونی آن هستن

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار