جزئیات نخستین رویداد کارآفرینی دانشجویی کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

«مرکز نوآوری و رشد» کمیته امداد با هدف پشتیبانی از ایده‌های استارت تاپی و اشتغال‌زایی چند هزارنفری برای مددجویان در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره نخستین رویداد کارآفرینی دانشجویی این نهاد گزارش داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از راه‌اندازی «مرکز نوآوری و رشد» این نهاد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هدف کمیته امداد از ایجاد این مرکز پشتیبانی از ایده‌های استارت تاپی و اشتغال‌زایی چند هزارنفری است.

وی با اعلام اینکه بر این اساس توسعه «مشاغل نوین» در دستور کار این نهادقرار گرفته است گفت: این نوع مشاغل که مبتنی بر ایده‌های خلاق و نوآورانه است علاوه بر تأثیر قابل‌توجه بر اقتصاد کشور، درآمدزایی بالا و پایداری برای خانوارهای تحت حمایت دارند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند گفت: دانشجویان فرهیخته زیادی در میان این افراد هستند که می‌تواند موتور محرک اشتغال و کارآفرینی در کشور باشند به‌طوری‌که علاوه بر اشتغال‌زایی برای خود برای تعداد زیادی مددجوی دیگر نیز فرصت شغلی پایدار ایجاد کنند.

وی از حضور ۷۰ دانشجو نخبه تحت حمایت کمیته امداد در نخستین رویداد کارآفرینی دانشجویی این نهاد خبر داد و گفت: البته هزار و ۲۰۰ دانشجو متقاضی حضور در این دوره بودند که درنهایت تصمیم گرفته شد در مرحله نخست این طرح با تعداد افراد کمتری آغاز شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اعلام اینکه دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند افزود: در این دوره افراد در کارگاه‌هایی با موضوع‌های خلاقیت، کارگروهی و حل مسئله شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در انتهای دوره نیز یک مسئله مبنایی مطرح می‌شود تا افراد شرکت‌کننده در قالب گروه‌های ۱۵ یا ۲۰ نفرِه راه‌‌های خلاقانه برای حل مسئله ارائه دهند. درنهایت ایده‌های گروه‌ها داوری می‌شود و به شش گروهی که راهکاری نو خلاق ارائه کرده باشند جوایزی تعلق می‌گیرد.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه کمیته امداد از ایده‌های خلاقانه تا تجاری‌سازی و ایجاد کسب‌وکار پایدار باهدف افزایش اشتغال‌‌زایی برای مددجویان پشتیبانی می‌کند گفت: بر این اساس این نهاد در حال شناسایی ایده‌های نو و خلاق است.

شایسته ذکر است، نخستین رویداد کارآفرینی دانشجویی کمیته امداد جمعه (۲۳ شهریور ماه) در دفتر مرکزی این نهاد برگزار می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار