جزئیات نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: ثبت‌نام دانشجویان برای نقل و انتقال در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 96 – 95 آبان‌ماه آغاز می‌شود و دانشجویان مهمان باید شهریه ثابت و متغیر خود را به حساب دانشگاه مقصد واریز کنند.

دکتر شهرام لک اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از طریق سایت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.stu.iau.ir در سامانه نقل و انتقال ثبت‌نام کنند.

وی با بیان این‌که نقل و انتقال دانشجویان تنها از طریق سامانه انجام می‌شود، گفت: فرصت ثبت‌نام برای نیم‌سال اول سال تحصیلی 96 – 95 به اتمام رسیده است؛ ثبت‌نام نیم‌سال دوم نیز از حدود آبان‌ماه آغاز خواهد شد. پس از ثبت‌نام درخواست‌ها بررسی و در صورتی که دانشجو شرایط لازم را داشته باشد، نتیجه به متقاضی اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به قرار گرفتن آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان در پورتال معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد، در خصوص شرایط نقل و انتقال دانشجویان دکتری، تصریح کرد: هرگونه نقل و انتقال برای دانشجویان مقطع دکتری ممنوع است.

لک تأکید کرد: دانشجویان می‌توانند تا پایان مدت تحصیل هر ترم مهمانی خود را تمدید کنند اما در هیچ مقطع تحصیلی امکان انتقال دائم دانشجو وجود ندارد مگر آن‌که دانشجو شرایط خاصی داشته باشد، به‌طور مثال این امکان برای فرزندان اعضای هیأت‌علمی فراهم است.

وی در خصوص نحوه پرداخت شهریه دانشجویانی که با نقل و انتقال آن‌ها موافقت شده است، گفت: مقدار شهریه ثابت و متغیر دانشجویان مهمان تفاوتی با دانشجویان دیگر ندارد؛ این دانشجویان باید شهریه ثابت و متغیر را به حساب دانشگاه مقصد واریز کنند، سپس دانشگاه مقصد این مبلغ را به دانشگاه مبدأ باز می‌گرداند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تصیح کرد: بر اساس مواد 24 و 55 آیین‌نامه آموزشی، دانشجویان کارشناسی تا سقف 14 واحد و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا سقف هشت واحد درسی می‌توانند در مرکز دیگری بگذرانند؛ البته این کار تنها یک‌بار در طول تحصیل امکان‌پذیر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار