جزئیات نقل و انتقال فرهنگیان اعلام شد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قرارداد کار معین فرهنگیان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی، قرارداد کار معین فرهنگیان ابلاغ شد و بر اساس آن نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

در بخشنامه ابلاغی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خطاب به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است: در راستای عدم تمرکز، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی مناطق آموزشی، همچنین افزایش رضایت شغلی و کمک به تامین رفاه و آسایش نسبی فرهنگیان محترم، شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قرارداد کار معین شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت برون و درون استانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با رعایت موارد زیر ابلاغ می‌شود:

فرایند نقل و انتقال

فرآیند نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق جدول زمان بندی پیوست، در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. مبنای انتقال در سامانه جامع منابع انسانی (HRM) عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد می‌باشد. در ضمن نقل و انتقال درون استانی، با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، در بازه زمانی ۱۱ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تفویض می‌گردد.

ضوابط و مقررات انتقال دائم برون استانی

نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ لازمه انتقال دائم است، بر این اساس فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده‌اند، مجاز به ارائه درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی نیستند.

تبصره ۱: سنوات انتقال متقاضیانی که در سال‌های گذشته به صورت موقت منتقل شده‌اند، جزو مدت خدمت تعهد برای آموزش و پرورش منطقه مبدأ محسوب نمی‌شود.

تبصره ۲: مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سواد آموزی، ماموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … به عنوان سنوات ایفای تعهد یا سوابق مورد نیاز برای انتقال محسوب نخواهد شد.

ضوابط و مقررات انتقال موقت برون استانی

دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی.

انتقال استثنای برون استانی

همسر جانباز متقاضی انتقال به محل اشتغال یا سکونت جانباز (با ارائه تاییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان)

زوج فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر با حداقل ۲ سال سنوات تجربی

بدیهی است نوع انتقال این گروه از متقاضیان در صورت نداشتن تعهد خدمت به صورت دائم (با رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات) و در غیر این صورت موقت است.

انتقال نیروی قراردادی

انتقال این نیروها در صورت داشتن حداقل (۵) سال سنوات تجربی با موافقت و هماهنگی ادارات کل مبدأ و مقصد و سایر مقررات از جمله تأمین اعتبار در اداره کل مقصد (با هماهنگی ادارات بودجه) و رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات بلامانع است.

ملاحظات:

به استناد ماده (۹) مصوبه شماره ۹۸۷۰۴/ ت ۵۴۳۵۷ مورخ ۲ آذر ۹۹ هیئت وزیران منضم به بخشنامه شماره مورخ ۲۰ دی ۹۹ انتقال دائم به کلانشهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفاً درخواست ماموریت (انتقال موقت) متقاضیان قابل بررسی است.

لذا متقاضیان انتقال به این شهرها فقط مجاز به ارائه درخواست ماموریت (انتقال موقت) است. ضمناً به منظور رفع محدودیت اعلام شده، موضوع از طریق مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است و به محض حصول نتیجه، مراتب به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

ادارات شهرستان‌ها و مناطق مقصد، مکلفند قبل از پایان دوره انتقال موقت افراد منتقل شده، نسبت به صدور حکم پایان ماموریت و اطلاع رسانی به افراد ذینفع اقدام و در صورت عدم تمدید انتقال، از سازماندهی و صدور ابلاغ تدریس برای آنان خودداری نمایند. ادارات شهرستانها و مناطق مبدأ نیز موظفند پس از پایان تاریخ انتقال، نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی افراد اقدام کنند.

بدیهی است هر گونه قصور در این خصوص قابل پیگیری می‌باشد.

انتقال نیروهای آموزشی به واحدهای اداری به صورت دائم (با رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات) بوده و انتصاب متعهدین خدمت امکان پذیر نمی‌باشد. ضمناً انتصاب در پست‌های اداری صرفاً با تغییر رسته و رشته شغلی انجام می‌شود، بنابراین در مکاتبات ارسالی به ستاد، لازم است فرم‌های موافقت با تغییر رسته و انتصاب، به همراه نامه ارسال شود.

تبصره: تغییر نوع انتقال نیروهای انتقالی، از آموزشی به اداری در طول سال تحصیلی امکان پذیر نیست.

انتقال کارکنان مشمول بخشنامه شماره ۲۳۰ آد مصوب سال ۱۳۵۸ (شاغل در ادارات) به منظور انتصاب در پست‌های مصوب اداری آموزش و پرورش استان مقصد در صورتی که ذینفع فاقد تعهد خدمت و متقاضی انتصاب قطعی در پست‌ها و مشاغل اداری باشد، با رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات بلامانع است.

هر گونه ثبت درخواست خارج از سامانه و یا پس از مهلت تعیین شده قابل پذیرش و اقدام نخواهد بود.

اعلام نتیجه در صورت موافقت، صرفاً منطبق بر یکی از اولویت‌های انتخابی بوده و پذیرش انتقال در یک اولویت به معنی مجاز بودن تغییر مقصد موافقت شده به اولویت‌های بعدی نخواهد بود.

در شرایط خاص، پذیرش تقاضای انصراف از انتقال پس از اعلام نتایج، در صورت موافقت ادارات کل مبدأ و مقصد و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور قابل انجام خواهد بود. در صورت موافقت با انصراف، این افراد تا ۲ سال حق شرکت در فرآیند نقل و انتقالات را نخواهند داشت.

افرادی که در سال گذشته به صورت موقت منتقل شده‌اند؛ در صورتی که تقاضای انتقال داشته باشند، مکلف هستند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوط و ارائه مدارک و مستندات اقدام کنند. عدم مراجعه افراد انتقال یافته به محل‌های تعیین شده پس از اعلام نتیجه، غیبت تلقی می‌گردد. لذا لازم است مبادی خدمتی از بکارگیری آنان خودداری کرده و ادارات آموزش و پرورش مقصد نیز مراتب غیبت آنان را به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اعلام کنند.

در صورت تصویب و تایید کمیته سرمایه انسانی وزارت متبوع، نقل و انتقال اضطراری در بازه زمانی ۱۶ مرداد تا ۱۱ شهریور انجام خواهد شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار