جزئیات وام «گرد و غبار» به خوزستان ابلاغ نشده است

دسته ها: اخبار

مديركل مديريت بحران:
جزئیات وام «گرد و غبار» به خوزستان ابلاغ نشده است
مديركل مديريت بحران خوزستان با اشاره به تصویب اعطای وام «گرد و غبار» به شهروندان گفت: جزئیات اين تسهیلات هنوز ابلاغ نشده است.

هاشم بالدي اظهار كرد: تخصيص اعتبارات بانكي با سود نازل به شهروندان به منظور مصون‌سازي محل زندگي آنها از سوي ستاد مقابله با پديده گردوغبار سازمان محيط زيست كشور پیگیری و در دولت تصویب شده ولی جزئیات آن هنوز به دست ما نرسیده است.

وی افزود: در این زمینه، مبلغ 24 ميليارد تومان اعتبار براي استان خوزستان در نظر گرفته شده اما هنوز نهايي نشده است. جزئيات این تسهیلات مانند نحوه تخصيص، تضمين و چگونگي بازپرداخت و محل اعتبار هنوز مشخص نشده و در صورت نهايي شدن توسط بانك مركزي اجرايي خواهد شد.

بالدی عنوان کرد: مديريت بحران خوزستان به صورت مرتب با اداره‌كل هواشناسي استان در ارتباط است تا در صورت بروز حادثه​اي، اقدامات به موقع انجام شود.

وي درباره میزان با آمادگي استان خوزستان در بروز حوادث احتمالي طوفان و گردوخاك، افزود: هلال احمر، اورژانس‌ها و اداره‌كل هواشناسي خوزستان آمادگي و هماهنگي كاملي با هم دارند. البته با توجه به ارتباط مرتب با سازمان هواشناسي، شرايط بسيار بد جوي مانند آن‌چه كه اخيرا در تهران موجب ايجاد خسارت​هاي زياد جاني و مالي شد، براي استان خوزستان پيش​بيني نمي​شود.

مديركل مديريت بحران خوزستان تصريح كرد: با توجه به كمبود ميزان آب در سطح استان خوزستان در صورت بارندگي بيش از حد هم احتمال جاري شدن سيل در خوزستان كم است.

گفتنی است ؛ روز گذشته مدیرملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست، از تخصیص اعتبارات بانکی با سود نازل به شهروندان استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان به منظور مصون سازی محل زندگی آنها خبر داد.

اخبار