جزئیات پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی اعلام شد

فراخوان پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی منتشر شد و داوطلبان می توانند از ۱۱ تا ۱۵ خرداد ۹۶ به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این دوره ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آئین نامه نحوه اجرای تبصره ۲ ماده ۴ قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات دوره پزشکی، دارویی و مواد خوراکی مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، متقاضیان ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی می توانند براساس شرایط اعلام شده در این اطلاعیه جهت شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند.
الف) شرایط عمومی ورود به دوره :
افرادی که در یکی از رشته های علوم آزمایشگاهی بالینی (ایمنی شناسی پزشکی ، انگل شناسی پزشکی ، باکتری شناسی پزشکی ، بیوشیمی بالینی ، ژنتیک پزشکی ، میکروب شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی ، ویروس شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون) دارای دکتری تخصصی (Ph.D) یا تخصص بوده و پس از فراغت از تحصیل دارای حداقل ۴ سال سابقه کار در رشته تخصصی باشند، مجاز به ثبت نام در این فراخوان هستند.
دانش آموختگان خارج از کشور در صورتی که عنوان مدرک ارزشیابی شده آنها مطابق موارد اعلام شده باشد و یا دارای کارت و شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی باشند مجاز به ثبت نام در این فراخوان هستند.
ب) نحوه ثبت نام:
ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد تا دوشنبه ۱۵ خرداد ۹۶ فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی https://www.sanjeshp.ir صورت می پذیرد.
همزمان با تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان باید نسبت به ارسال مدارک اسکن شده خود فقط به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.
لازم به ذکر است پس از تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک و بلافاصله پس از فشار دادن دکمه ثبت توسط داوطلب برای وی کد رهگیری صادر می شود و برای افرادی که کد رهگیری دارند، در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.
داوطلبان موظفند پس از صدور کد رهگیری آن را به همراه نسخه چاپ شده از فرم ثبت نام شان برای مراحل بعدی آزمون نزد خود محفوظ نگه دارند.
لازم به توضیح است که هیچ گونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و یا اتوماسیون اخذ نخواهد شد. همچنین به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. بنابراین، داوطلبان ملزم هستند تمامی مدارک اسکن شده خود را همراه با فرم ثبت نام به صورت اینترنتی ارسال کنند.
برای افرادی که در هنگام ثبت نام مدارک ارسال نمی کنند و یا ناقص ارسال می کنند، کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.
هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ یک میلیون و ۷۰ هزار ریال (۱۰۷ هزار تومان) است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی اقدام کند. لازم به ذکر است وجه پرداختی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.
مدارک لازم برای ثبت نام متعاقباً در اطلاعیه شماره ۲ اعلام خواهد شد.
ج) نحوه پذیرش :
پذیرش در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه ( به ترتیب با سهم ۶۰ و ۴۰ درصد) انجام خواهد شد.
آزمون کتبی از مباحث تشخیص آزمایشگاهی بالینی کتب مرجع هر یک از رشته های تخصصی فوق در حد بخش های مربوط از کتاب: Henry’s Clinical Diagnosis and Management By Laboratory Methods است که توسط هیات های ممتحنه رشته های فوق الذکر و به صورت سوالات چند گزینه ای برگزار می شود.
آزمون کتبی روز پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶ برگزار می شود.
آزمون مصاحبه مبتنی بر سوابق شغلی و علمی داوطلبان انجام خواهد شد. جزئیات مربوط به سوابق مورد بررسی در آزمون مصاحبه از طریق اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.
متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و ضوابط دوره به سایت دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی

https://mbs.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.
مرکز سنجش آموزش پزشکی از صدور کارت شرکت در جلسه آزمون برای متقاضیانی که فاقد هریک از شرایط مندرج در بند الف باشند، خودداری کرده، و چنانچه در هر مرحله ای مشخص شود که فرد متقاضی واجد شرایط شرکت در فراخوان نبوده است، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار