جزئیات کامل برگزاری ترم تابستان در ۳۳ دانشگاه کشور +جدول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات کامل برگزاری ترم تابستان در ۳۳ دانشگاه کشور +جدول

جزئیات برگزاری ترم تابستانی دانشگاه‌های سراسر کشور در سال ۹۶ در این بخش ارائه می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کم کم ایام امتحانات دانشگاه‌ها به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و حالا دانشجویان، البته نه همه دانشجویان، خود را آماده حضور در ترم گرم تابستان می‌کنند تا بتوانند کم‌کاری‌های گذشته را جبران کرده یا درصدد هستند تا با گذراندن چند واحد در ترم تابستان، بتوانند در 7 یا 8 ترم درس خود را به پایان برسانند. در هر صورت هدف دانشجویان هر چه که باشد، باید حواسشان به تقویم آموزشی دانشگاه‌ها باشد تا از قافله ثبت‌نام کنندگان جانمانند.
ترمی که رونق زیادی گرفته است!
برخلاف آنچه تصور می‌شود ترم تابستان در اکثر دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و شاید مهم‌ترین دلیل پررونق شدن این ترم، ملزم بودن همه‌ی دانشجویان(اعم از روزانه، شبانه وغیره ) به پرداخت شهریه است. بد نیست بدانید در ترم تابستان دانشگاه‌ها شهریه ثابت دریافت نمی‌کنند، اما دانشجویان باید شهریه متغیر را پرداخت کنند و این شهریه در سال‌های اخیر به شدت افزایش داشته است به طوری که با اعتراضات دانشجویان مواجه شده است.
دانشگاهی که در تابستان سرزبان‌ها می‌افتد!
اکثر دانشجویان تهرانی و استان‌های اطراف، با شنیدن نام «ترم تابستان»، دانشگاه شهید بهشتی در ذهنشان تصویر می‌بندد، چرا که دانشگاه شهید بهشتی این دوره را با تنوع(رشته، اساتید، ساعت برگزاری کلاس‌ها و غیره) بیشتری برنامه‌ریزی می‌کند و از طرفی در بین دانشگاه‌های شاخص شهر تهران، تنها دانشگاهی است که ترم تابستانی را برگزار می‌نماید. بنابراین اکثر دانشجویان دانشگاه‌های تهران و استان‌های اطراف، این دانشگاه را برای گذراندن ترم تابستان انتخاب می‌کنند.
جزئیات کامل برگزاری ترم تابستانی 96
در جدول زیر، جزئیات برگزاری ترم تابستانی دانشگاه‌های سراسر کشور آمده است.

جزئیات کامل برگزاری ترم تابستان در ۳۳ دانشگاه کشور +جدول

جزئیات کامل برگزاری ترم تابستان در ۳۳ دانشگاه کشور +جدول

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار