جمعی از معلمان آزمون استخدامی سال 95 دراهوازخواستار حل مشکل خود شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جمعی از معلمان آزمون استخدامی سال 95 دراهوازخواستار حل مشکل خود شدند

تعدادی از معلمان پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال 1395 برای حل مشکل خود در اهواز تجمع صنفی برپا کردند.
به گزارش ایرنا در حدود 400 نفر از معلمانی که در 1395در خوزستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند صبح سه شنبه در محل تالار اجتماعات شهید مطهری اهواز تجمع کردند.
یکی از معترضان که خواست نامش برده نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در سال 95 آزمون استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که قرار بر این بود افراد پذیرفته شده به صورت پیمانی جذب آموزش و پرورش شوند اما از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده که این افراد باید به صورت حق التدریس مشغول به کار شوند.
وی افزود: هم اکنون افراد قبول شده در آزمون، در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند و خواستار پیگیری این موضوع توسط مسئولان مبروطه و رفع نگرانی شغلی خود هستند.
معاون پژوهش،برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق قانون این نیروها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ردیف استخدامی دارند و به صورت پیمانی استخدام می شوند.
حرج چلداوی گفت: دستوری مبنی بر استخدام حق التدریسی این افراد اعلام نشده است.
وی افزود: مقرر بود افراد پذیرفته شده دراین آزمون استخدامی دوره پودمانی خود را از مهر امسال آغاز کنند ولی به دلیل کمبود نیروی معلم در خوزستان قرار شد تا پیش از پایان دوره پودمانی به از اول مهر به صورت حق التدریس بر سر کلاس درس بروند.
وی ادامه داد: دوره پودمانی این افراد از تابستان آغاز شده و تا نیمه زمستان امسال ادامه خواهد داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار