جنسیت نیروهای حق‌التدریس کنونی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست/ فعالیت 170 هزار آموزشیار نهضت سواد آموزی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جنسیت نیروهای حق‌التدریس کنونی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش می‌گوید ۷۰ درصد نیروی موردنیاز آموزش وپرورش مرد است در حالی که ۹۵ درصد نیروهای حق‌التدریس مازاد زن هستند.
اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به اینکه با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش بهتر نیست نیروی مازاد مذکور نیز به کار گرفته شوند، توضیح داد: یکی از معیارهای آموزش و پرورش برای معلم موردنیاز جنسیت است 70 درصد نیاز آموزش وپرورش مرد است در حالی که 95 درصد نیروهای حق‌التدریس مازاد زن هستند.
بین نیاز آموزش و پرورش و معلمان حق‌التدریس مازاد تناسبی وجود ندارد
چهاربند با بیان اینکه بین نیاز آموزش و پرورش و معلمان حق‌التدریس مازاد از نظر دوره تحصیلی و جنسیت تناسبی وجود ندارد، تاکید کرد: علیرغم کمبود معلم در آموزش و پرورش نیروهای حق‌التدریس مازاد نمی‌توانند نیاز این وزارتخانه را برآورد کنند 80 درصد نیروی موردنیاز آموزش و پرورش در رشته‌های فنی وحرفه‌ای هستند در حالی که 92 درصد حق‌التدریسان مازاد برای تدریس در مقطع ابتدایی مناسب هستند.
آموزشیاران سازمان نهضت سواد آموزی حداقل 170 هزار نفر
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد آموزشیاران سازمان نهضت سواد آموزی، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی آموزش و پرورش در تعداد آموزشیاران سازمان نهضت سواد آموزی حداقل 170 هزار نفر است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار