حجم پائین اعطای اعتبار اشتغال در استان خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

حجم پائین اعطای اعتبار اشتغال در استان خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: در هفتگل ۹ میلیارد و یک میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده و از این میزان کلا ۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است؛ طرح‌های آنها در روند اجرا نیست و بین بانک‌ها رد و بدل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیدعلی بحرینی مقدم امروز در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با اشاره به 27 طرح شهرستان اندیکا، اظهار داشت: از 16 میلیارد تومان، دو میلیارد تومان تنها برای حوزه اشتغال جذب شده است.

وی با اشاره به این‌که پست بانک، توسعه تعاون و کشاورزی مشکلات مطرح شده را حل کنند، بیان کرد: متقاضیان روستایی در حد امکان متقاضی در مسیر رفت و آمد قرار ندهیم، در نوبت نخست مشکل آن را حل کرده، پذیرفتنی نیست و حتما رعایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در بخش دوم شورا که ویژه شهرستان هفتگل بود، خاطرنشان کرد: 9 ملیارد تومان اعتبار اشتغال این شهرستان‌ بر زمین مانده است.

بحرینی مقدم با طرح این پرسش که نرخ بیکاری در شهرستان هفتگل چه میزان است؟ ادامه داد: بنا بوده طرح‌هایی که در بانک‌ها مشکل دارند، در شورای اشتغال استان مطرح و راهکار لازم برای آنها ارائه شود.

وی با تأکید بر اجرای تمامی طرح‌های اشتغال در شهرستان هتفگل، اظهار داشت: هنوز در شروع کار قرار داریم و انتظار بیشتر از توضیحات فعلی را داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان عنوان کرد: در هفتگل 9 میلیارد و یک میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده و از این میزان کلا 500 میلیون تومان جذب شده است؛ طرح‌های آنها در روند اجرا نیست و بین بانک‌ها رد و بدل می‌شود.

بحرینی مقدم با اشاره به این‌که طرح‌ها مشخص شود و بانک‌هایی که جذب منابع آنها پایین‌تر هستند، طرح‌ها را به آن بانک‌ها ارجاع داده شوند، ادامه داد: دستگاه‌های تخصصی از جمله جهاد کشاورزی، در حوزه اشتغال اگر زمین می‌خواهند به صورت ویژه پیگیری شود.

نگاه بانک‌ها به پروژه‌ها با تعادل و اعتدال همراه باشد

در بخش دیگری از کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان علیرضا ایزدی اظهار داشت: نگاه بانک‌ها به برخی از پروژه‌ها با تعادل و اعتدال همراه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به ظرفیت بالای روستای سرتیوک هفتگل باتوجه به بافت روستایی، ادامه داد: ساخت اقامتگاه در این روستا موجب اشغتال 25 نفر و تحول در حوزه اشتغال روستایی خواهد شد و این طرح تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان این‌که زحمات تولیدی و گلیم طاقت فرسا است، افزود: ملیله‌دوزی با گلیم و فرش تفاوت دارد و این تولید هزینه سنگینی را به همراه خواهد داشت و تقاضا داریم در تخصیص اعتباری تعیین شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: مبلغ اختصاص داده شده برای گلیم‌بافی 250 میلیون تومان و برای ملیله‌دوزی 120 میلیون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در ادامه جلسه باحضور متقاضیان و مدیرن برخی دستگاه‌های هفتگل، با اشاره به 80 طرح اشتغال برای شهرستان، اظهار داشت: 2 میلیارد و 100 میلیون تومان مصوب شده که کل پرداختی 400 میلیون تومان است و تا پایان شهریور فرصت زیادی باقی نمانده است.

در پایان غلامرضا شریعتی با اشاره به این‌که هفتگل یکی از تنبل‌ترین‌ شهرستان در این حوزه است، اظهار داشت: هر شهرستانی اگر نتوانسته جذب کند، به شهرستان دیگری داده شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری دستور داد که مصوبات اجرا شوند و در غیراینصورت به استانداری و معاونت اقتصادی اطلاع داده شود.

به گزارش تسنیم، در هرکدام از بخش‌های جلسه ابتدا مدیر سازمان اداره کار شهرستان یا فرماندار به بیان توضیحاتی در حوزه اشتغال شهرستان پرداخته، در ادامه متقاضی درخواست خود و توجیه طرح را بیان می‌کند.

اخبار استان اخبار