حذف کنکور در رشته های پزشکی امکان پذیر نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حذف کنکور در رشته های پزشکی امکان پذیر نیست

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حذف کنکور در رشته های پزشکی امکان پذیر نیست،گفت: 65 درصد شرکت کنندگان کنکور، رشته های تجربی را برای ورود به دانشگاه انتخاب می‌کنند.
قاسم احمدی اشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت کنکور و ابهامات داوطلبان در حوزه ورود به دانشگاه های کشور،گفت: حذف کنکور نیازمند جایگزین مناسب برای ورود دانشجویان به دانشگاه ها است بنابراین تا جایگزین مناسبی برای کنکور ایجاد نشود نمی توان کنکور را بویژه در رشته های همچون پزشکی و دندانپزشکی حذف کرد.

حدود 65 در صد داوطلبان کنکور گروه تجربی را انتخاب میکنند

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا از حدود یک میلیون شرکت کننده کنکور، حدود 65 درصد داوطلبان درگروه علوم تجربی شرکت می کنند تصریح کرد: عدم ساماندهی و آمایش مناسب در حوزه رشته های دانشگاهی موجب شده است که بسیاری از دانشجوان تنها تمایل به شرکت در رشته های گروه پزشکی را داشته باشند.

احمدی لاشکی افزود: کمیسیون آموزش وتحقیقات، مجلس شورای اسلامی، شورای و سنجش پذیرش دانشجو الزامی است که وضعیت کنکور را برطبق قانون تعیین تکلیف کند و این در حالی است که علوم پزشکی جایگاه والایی در کشور دارد بنابراین نباید تنها برای جلوگیری از خروج دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور، مجوز اخذ دانشجو برای برخی از دانشگاه های کشور صادر شود.

وی ادامه داد: توزیع سهمیه رشته های پزشکی باید عادلانه باشد و از همین رو نباید کنکور پزشکی هم اکنون حذف شود تا بتوان جایگزین مناسبی در حوزه مذکور در نظر گرفت.

وضعیت کنکور پر ابهام است

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وضعیت کنکور پر ابهام است یادآورشد: راهکار اصولی و مناسب برای برطرف شدن مشکلات کنونی، کنکور سراسری در نظر گرفته نشده است که این امر داوطلبان را با مشکلات عدیده ای روبرو می‌کند./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار