حضورمردم در روزقدس،درشرایط مذاکره،پشتیبانی از حقوقشان است

دسته ها: اخبار

رئیس جمهور :
حضورمردم در روزقدس،درشرایط مذاکره،پشتیبانی از حقوقشان است

رئیس جمهور در آستانه برگزاری روز جهانی قدس گفت: ملت‌های مسلمان، به‌ویژه ملت ایران ندای مظلومیت یک ملت بزرگ را که ۶۶ سال از خانه و کاشانه خود آواره شده است، به گوش جهانیان می‌رسانند.

حسن روحانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، از روز قدس به عنوان یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: مردم در روز قدس به جهانیان خواهند گفت که فلسطین و اشغال این سرزمین از ذهن ملت مسلمان نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد.

رئیس جمهور گفت: امت اسلامی در واقع در روز قدس به یک معنا ندای وحدت خود را سر می دهد.

وی افزود: مردم با هم فریاد می زنند و همه مسلمانان یکصدا در جهان خواهان آزادی سرزمین اشغالی هستند و می خواهند بگویند ظلمی که به این ملت شده، سکوتی که بعضی ها کردند، مردم مسلمان نه قدس و نه ملت فلسطین را فراموش نمی کنند.

روحانی با اشاره به اینکه مردم همه ساله با نشاط و شور بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند راهپیمایی روز قدس امسال را دارای دو ویژگی دانست و گفت: از یک طرف کشتاری که در منطقه وجود دارد و مزدورانی که در واقع پشت پرده به صهیونیست ها وصل هستند و به کشتار مردم می پردازند، مردم نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریستی اعلام می کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: از طرف دیگر حضور مردم در روز قدس در شرایط مذاکره یک نوع پشتیبانی بزرگ از حقوق و عزت خودشان است.

روحانی با اشاره به راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: هر چه این راهپیمایی باشکوه تر باشد عزت ملت مسلمان ایران و قدرت دولت اسلامی و نظام اسلامی از دید جهانیان بیشتر خواهد بود.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد امسال مردم با حضور شکوهمند، روز قدس را گرامی بدارند.

روحانی با اشاره به آثار سوء حضور گروهک های تروریستی در منطقه و کشتار مسلمانان تصریح کرد: یکی از فواید گروهک های تروریستی برای قدرت های بزرگ و برای صهیونیست ها، به وجود آوردن این فضاست که ملت اسلامی از آن هدف بزرگ در این منطقه که همه باهم باشند یعنی آزادی قدس، این هدف از یادشان برود و فراموش کنند و به مسائل روزمره ای که گرفتارش شده اند بپردازند.

اخبار