حقوق همه سازمان ها پرداخت شده است/ حقوق ها را گرو نگه ندارید

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

حقوق همه سازمان ها پرداخت شده است/ حقوق ها را گرو نگه ندارید

نوبخت درباره پرداخت حقوق بازنشستگان در اسفند گفت: حقوق همه را پرداخت کرده ایم و ۱۱۰ درصد به میزان ۳۵ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی داده ایم که گفتند باز برای پرداخت حقوق با کمبود مواجه شده اند که امروز به آن ها پرداخت کردیم.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود در سال 95 گفت: بهبود وضعیت مردم همواره از خواسته های بزرگان از جمله مراجع عظام تقلید از دولت است و به همین دلیل است که در هر نشست خبری من گزارشی از اقدامات اقتصادی دولت ارایه می دهم.

وی با بیان این که برای رونق اقتصاد ملی دولت در سال 95، به بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و طرح های نیمه تمام عمرانی اعتبار و تسهیلات پرداخت کردیم، افزود: اعداد و ارقامی که در این خصوص ارایه می شود کاملا رسمی است و ایجاد تشکیک در آمار دولت درست نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه تا شب گذشته 24 هزار و 100 واحد تولیدی به میزان 16 هزار و 747 میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها دریافت کرده اند، توضیح داد: قرار بود که به 7 هزار و 500 واحد تولیدی 16 هزار میلیارد پرداخت شود اما چون واحدها کوچک و متوسط بودند تعداد آن ها را افزایش دادیم و در نهایت همان 16 هزار میلیارد تومان هزینه شد.

نوبخت راجع به پرداخت ها به پروژه های عمرانی نیز اعلام کرد: تا 21 اسفند به طرح های عمرانی 23 هزار و 675 میلیارد تومان پرداخت شده است که از 21 اسفند 8 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح هایی که تا پایان اسفند بهره برداری می شوند پرداخت شده است.

وی از تکمیل جاده های فیروز کوه، هراز و کوتاه تر شدن 60 کیلومتری جاده چالوس تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: اتصال راه آهن های همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت به راه آهن سراسری نیز به زودی بهره برداری خواهد شد.

نوبخت همچنین از بهره برداری از تونل و پل منجیل در روز پنجشنبه 23 اسفند به منظور استفاده مسافران نوروزی خبر داد.

معاون رییس جمهور در خصوص بازار کار در پاییز 92 تا پاییز 95 گفت: جمعیت 10 ساله بیشتر که گروه سنی کار هستند در پاییز 92 بیش از 63 میلیون نفر و در پاییز 95 با رشد بیش از دو میلیون نفر به 65 میلیون رسید و جمعیت شاغل در پاییز 92، 20 میلیون 867 هزار و 603 نفر بودند که به 22 میلیون 373 هزار و 416 نفر در پاییز 95 رسید و این یعنی یک میلیون و 505 هزار و 813 نفر در سه سال فعالیت دولت یازدهم به تعداد شاغلین افزوده شده است.

نوبخت همچنین یادآور شد: با افزایش 2/2 درصدی نرخ مشارکت در سه سال گذشته تعداد بیکاران نیز افزوده شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هچنین از تصمیم دولت و مجلس برای اختصاص 1/5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه برای افزایش اشتغال روستاها خبر داد.

وی اعلام کرد: از ابتدای فروردین 96، سه هزار و 400 میلیارد تومان برای رفع نابرابری حقوق بازنشستگان صرف خواهد شد و حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم از ابتدای فروردین 20 درصد افزایش خواهد داشت.

سخنگوی دولت در مورد هشدارها به مسافرین ترکیه تصریح کرد: نمایندگی های ما موظف به تشریح وضعیت ترکیه برای هموطنانمان هستند اما سفر به ترکیه منع قانونی ندارد.

نوبخت در مورد پاسخ دولت یازدهم به نامه های احمدی نژاد گفت: دست به نامه نوشتن وی خوب است و پاسخ دادن به این نامه ها وقت دولت را می گیرد.

وی در مورد سود بانکی اعلام کرد: کاهش سود بانکی در دستور سیاست های بانکی ماست و در سال 96 هم یکی از کارهایی که انجام خواهیم داد اصلاح نظام بانکی کشور است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص کاهش بدهی های دولت به بانک ها خاطرنشان کرد: بدهی دولت در ابتدای 92، 38 هزار میلیارد تومان بود و در دولت یازدهم این بدهی با احتساب سودها و تسهیلاتی که برای خرید گندم از بانک ها دریافت کردیم که به 42 هزار میلیارد تومان رسید و با کمک مجلس 45 هزار میلیارد تومان برای کاهش این بدهی ها و افزایش سرمایه بانک ها از سوی دولت پرداخت شد.

نوبخت همچنین از افزایش بودجه فرهنگی در بودجه 96 خبر داد و گفت: این بودجه از 5 هزار میلیارد تومان به 7 هزار و 200 میلیارد تومان رسید و با افزایش سهم غیر دولتی در فرهنگ روبرو شد.

سخنگوی دولت در مورد انتقاد برخی از دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: هدف راهبردی این سیاست ها رشد اقتصادی بوده و ما به رشد 5 درصدی بدون نفت و 7/2 درصدی با نفت رسیده ایم و اینکه تلاش فرزندان این ملت در اقتصاد مقاومتی نادیده بگیریم درست نیست.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان در اسفند گفت: حقوق همه را پرداخت کرده ایم و 110 درصد به میزان 35 هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی داده ایم که گفتند باز برای پرداخت حقوق با کمبود مواجه شده اند که امروز 250 میلیارد تومان به آن ها پرداخت کردیم.

وی در مورد درخواست حسن همکاری از ایران با کشورهای خلیج فارس توضیح داد: طرفین بر حل مشکلات تفاهم و اراده دارند و جمهوری اسلامی ایران همواره از همکاری و کمک به همسایه ها استقبال می کند.

سخنگوی دولت راجع به انتقادها به عملکرد سیاسی دولت یازدهم از طرف اصلاح طلبان گفت: روحانی برای تحقق همه وعده های ریاست جمهوری تلاش خود را به کار برد اما به نتیجه نرسیدن این تلاش ها شاید انتقادها را به دنبال داشته است.

نوبخت در مورد سقف دریافتی مدیران عنوان کرد: طبق اعلام دولت مدیران عالی جمع کل دریافتی سر ماهشان نباید از 10 میلیون تومان بیشتر شود و حتی برخی مدیران عالی که عضو هیات علمی دانشگاهها هستند که این حق عضویت هم نباید با جمع حقوق بیش از 10 میلیون تومان شود.

معاون رییس جمهور در خصوص مدیران دو تابعیتی فعال در دولت اعلام کرد: در دولت هیچ مدیر دو تابعیتی وجود ندارد و شاید طبق گزارش دادستان در شرکت های دولتی این افراد بوده باشند که وزارت اطلاعات به آن ها هم تذکر داد.

سخنگوی دولت راجع به شایعه استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این امکان را می دهیم که دولت هیچگاه از امکانات دولتی برای انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی استفاده نخواهد کرد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار