حمایت از دانشجویان کارآفرین توسط صندوق رفاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حمایت از دانشجویان کارآفرین توسط صندوق رفاه

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: به منظور حمایت از دانشجویان کارآفرین به طرح های اجرایی آنها از سوی این صندوق تسهیلات عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقار یزدان مهر صبح امروز در نشست روسای پارک های علم و فناوری در وزارت علوم گفت: به منظور حمایت از دانشجویان کارآفرین، ایده و طرح های دانشجویی، تجاری سازی ایده ها، توسعه کارآفرینی و توسعه مراکز رشد و نوآوری و حرکت در مسیر اشتغال و تولیدات دانشجویی صندوق رفاه می تواند از طرح های کارآفرینی دانشجویان که از مراکز رشد صورت می گیرد تسهیلات پرداخت کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه این صندوق از طرح های دانشجویان کارآفرین که طرح آنها طی فرآیندی به تایید مراکز رشد دانشگاهی رسیده و در حال اجراست تسهیلات ارائه می شود.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر این اساس به دانشجویان کارآفرین تسهیلات ۴ درصدی تعلق می گیرد که سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر دانشجو است حداکثر ۱۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات به کارگاه های کارآفرینی دانشجویان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

یزدان مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه این صندوق با توجه به وجود کارگاه های مهارت محور، تولیدی و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها که لزوما در قالب مراکز رشد فعالیت نمی کنند طرح دیگری نیز با عنوان حمایت از کارگاه های مهارت محور کارآفرین و شرکت های دانش بنیان مطرح شده است.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم عنوان کرد: بر این اساس به منظور حمایت و توسعه کارگاه های مهارت محور، تولیدی، کارآفرین و شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این صندوق اجازه دارد نسبت به پرداخت تسهیلات در قالب مشارکت مالی، اعطای وام قرض الحسنه، ارائه تسهیلات با سود حداقلی به این مراکز اقدام کند.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: سند راهبردی و کاربردی این صندوق تدوین شده که بر اساس این سند حوزه ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری های این صندوق متناسب با ماموریت های آموزش عالی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس این سند، صندوق رفاه وزارت علوم می تواند با شرکت های دانش بنیان مشارکت مالی داشته باشد و این صندوق می تواند تا ۴۹ درصد سهامدار این شرکت ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به طور مثال یک شرکت دانش بنیان مستقر در یکی از پارک های علم و فناوری یخچال و سوپر مارکت الکترونیکی تولید می کند که ما با این شرکت قرارداد منعقد کرده ایم و قرار است در هر خوابگاه یک یخچال و سوپرمارکت الکترونیکی نصب کنیم تا دانشجویان در طول تمام شبانه روز بتوانند به مواد غذایی دست پیدا کنند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اظهار کرد: این صندوق ۲۱ نوع تسهیلات به دانشجویان عرضه می کند و اکنون پوشش صددرصدی در ارائه تسهیلات برای دانشجویان دارد.

یزدان مهر گفت: رشد وام های این صندوق از ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: این صندوق به دانشجویان دوره دکتری به صورت ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات ارائه می کند و وام ضروری نیز به پایان نامه های دانشجویان دوره دکتری اعطا می کند که از ابتدای امسال تا کنون ۲۷ میلیارد تومان وام ضروری ویژه دوره دکتری اعطا کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار