خبر استخدام ۳۵۰۰ نیرو در دانشكده های فنی و حرفه ای کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خبر استخدام ۳۵۰۰ نیرو در دانشكده های فنی و حرفه ای کشور

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور خبر داد: استخدام بیش از ۳هزار نیروی قراردادی در دانشكده های فنی و حرفه ای كشور
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: ۳۵۰۰ نیرو قرار دادی در کشور به زودی در دانشكده های فنی و حرفه ای استخدام می شوند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ناصر شمس در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۵۰۰ نیرو قرار دادی که سابقه تدریس ۷ تا ۲۰ سال داشته اند به زودی در دانشكده های فنی و حرفه ای استخدام خواهند شد.
وی افزود: برای استخدام این نیرو ها مشکلاتی در نظام دولتی وجود داشت با تنظیم آیین نامه ای این مشکل در سال ۹۶ مرتفع می شود.
شمس در خصوص تعداد مراكز فنی و حرفه ای بیان کرد: در کشور ۱۷۲ مرکز فنی و حرفه ای وجود دارد که ۱۲ مورد آن مرکز دانشگاهی و ۱۶۰ مورد دیگر آن سطح فعالیت آن ها در سطح آموزشکده هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۵ درصد از دانشجویان کل کشور در دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل اند که پیش بینی می شود بر اساس برنامه ششم توسعه این میزان به ۱۳ درصد افزایش یابد.
شمس در خصوص درصد جذب دانشجویان این دانشگاه در بازار کار در آینده خاطر نشان کرد: این درصد به صورت میانگین در کشور ۷۰ درصد است که برخی مناطق و رشته ها به ۱۰۰ درصد نیز می رسد.
وی در خصوص وضعیت دانشگاه های فنی و حرفه ای استان شمال های غرب تصریح کرد: ۵ هزار دانشجو در ۳مركز اردبیل، ۹هزار دانشجو در قالب ۸مركز در اذربایجان شرقی و ۷هزار دانشجو در ۴مركز آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.
وی در خصوص وضعیت توسعه رشته کشاورزی در آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت بالای کشاورزی، می تواند از این ظرفیت به نحوه احسن در توسعه رشته های كشاورزی استفاده کند.
وی در خصوص وضعیت ساختمان های دانشگاه فنی ارومیه گفت: قدمت برخی از ساختمان های این دانشگاه به بیش از ۵۰ سال می رسد که نیازمند احداث ساختمان های جدیدی هستیم که ۲ مورد از ساختمان بازسازی شده اند كه به زودی و تا مهر ماه به بهره برداری خواهند رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار