خبر استخدام 5000 نیروی جدید در وزارت بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیر بهداشت از استخدام ۵هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، معاون توسعه و منابع وزیر بهداشت با اعلام این خبر در بازدید از بیمارستان نیمه کاره آیت الله طاهری و آیت الله طالقانی گرگان گفت: در روز های آینده 5هزار نیرو استخدام می کنیم و تلاش می کنیم بیشتر آنها پرستار باشند.
کامل تقوی نژاد افزود: همچنین بر اساس اختیاری که از طرف وزیر به دانشگاه ها داده شده هر کس در آزمون اسفند به عنوان قبولی آن آزمون مراجعه کرد بلافاصله و بدون تشریفات ورود بکار گرفته می شود.
وی افزود: در روزهای آینده با دستور وزیر بهداشت چند ماه از مطالبات همکاران بویژه پرستاران را پرداخت می کنیم.
تقوی نژاد افزود: حدود 4500پرستار را در این زمینه استخدام کردیم که عمده این نیروها بکار گرفته شدند.
وی افزود: دو مجوز استخدام داریم که یکی مجوز 2280نفر و یکی 3000هزار نفر است و مراحل اداریش طی شده که شرایط استخدام مجوز اولی از طریق آزمون استخدام و مجوز دوم خصوصا افرادی که در آزمون قبلی شرکت کرده اند و از افراد ذخیره یا افرادی که نمرات بعدی را برای هر محل انتخاب خود کسب کرده اند با نظر روسای دانشگاهها و معاونین توسعه و با همفکری هیئت رئیسه دانشگاهها انتخاب خواهیم کرد.
معاون وزیر بهداشت افزود: دولت بر اساس توان خود منابعی در این زمینه در نظر گرفته و در سال گذشته 3هزار و 500میلیارد تومان از منابع مختلف کمک کرده که علاوه بر اعتبارات مصوب ابلاغی شان در اختیارات دانشگاههای علوم پزشکی قرار داده است.
تقوی نژاد گفت: قرار است با درخواست رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب از ذخایر صندوق توسعه ملی یک میلیارد یورو اختصاص پیدا کند که تا کنون 300میلیون یورو دریافت شده و معادل ریالی آن بین دانشگاهها تقسیم شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار