خبر جذب بیش از ۳ هزار نفر در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جذب بیش از ۳ هزار نفر در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتم اردیبهشت سال جاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شده و ۲۸ هزار معلم جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شود و حضور در مناطق محروم، مرزی و مناطقی که نیاز به معلم توانمند دارند، در اولویت است. بخش اصلی پذیرفته شدگان در پایه ابتدایی مشغول خواهند شد.

در آزمون آتی در کنار آموزگار و معلم دوره ابتدایی، برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم ۲۳۳۲ ردیف استخدامی برای جذب نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.

حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دو هزار و۳۳۲ نفر سهمیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آزمون استخدامی یک ظرفیت بی نظیر برای آموزش و پرورش استثنایی طی یک دهه گذشته است؛ گفت: در کنار این تعداد جذب شده، حدود ۱۰۰۰ نفر نیروی توانبخشی هم اضافه خواهد شد که این اقدام هم برای اولین بار در دو دهه اخیر است که توانسته‌ایم مجوز جذب این تعداد توان‌بخش را بگیریم. ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک هزار نفر نیروی توانبخشی کاردرمانی و گفتار درمانی را جذب کنیم و در مجموع سه هزار و سیصد و سی و دو نفر جذب خواهد شد.

وی با قدردانی از سازمان امور اداری استخدامی گفت: این اقدام سازمان امور اداری استخدامی جای قدردانی دارد؛ ظرفیت کم سابقه‌ای در نظر گرفته شده است که قطعاً بخش زیادی از مشکلات ما در حوزه آموزش و پرورش استثنایی بر طرف خواهد شد.

طریفی حسینی در خصوص برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای نیروهای جذب شده گفت: حتماً یک برنامه‌ریزی خوبی خواهیم داشت تا یک برنامه آموزشی جامع برای افراد پذیرفته شده طراحی شود و در آینده نزدیک در دانشگاه فرهنگیان شاهد این برنامه خواهیم بود مخصوصاً با توجه به اینکه افراد از رشته‌های متنوع‌تری هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و رشته آموزگاری را انتخاب کنند دوره توانمندسازی آنان مهم‌تر خواهد بود و ان‌شالله بتوانیم با یک برنامه مناسب آمادگی لازم برای آنان را برای سال آینده ایجاد کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: البته در کنار دانشگاه فرهنگیان سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم با برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش‌های تخصصی خود را خیلی راحت تر انجام خواهد داد تا زمانی که نیروهای جدید وارد آموزش و پرورش استان‌ها می‌شوند به صورت اختصاصی دوره‌های آموزشی لازم برای آنها گذاشته شود. این دوره‌ها علاوه بر دوره‌هایی است که افراد پذیرفته شده در بدو ورود باید در دانشگاه فرهنگیان سپری کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار