خبر خوش “حاجی‌میرزایی” درباره تبدیل وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر آموزش و پرورش از تبدیل وضعیت ۷۳ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور خود در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در نشست امروز سوالاتی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس، پیمانی، خرید خدماتی و مجموعه مباحثی که مربوط به نیروی انسانی در آموزش و پرورش می‌شود از جانب نمایندگان مطرح و توضیحاتی در این باره به نمایندگان سوال کننده ارائه شد.

وی تصریح کرد: گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش صورت گرفته و امسال در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش نیروی انسانی در آموزش و پرورش بی‌سابقه است.

وزیر آموزش و پرورش از تبدیل وضعیت 73 هزار نفر از نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: به واسطه اخذ این مجوزها این نیروها در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دوره خواهند دید و در آزمون‌ها شرکت خواهند کرد که این اتفاق طی یک دهه اخیر بی‌سابقه است.

حاجی میرزایی دیگر اقدام صورت گرفته در آموزش و پرورش را افزایش حقوق فرهنگیان دانست و اضافه کرد: البته معتقد نیستیم که حقوق فرهنگیان افزایش چشمگیری داشته اما فاصله حقوقی آنها با سایر کارکنان دولت متعادل شده است.

وی درباره جذب نیروهایی که قانون اجازه استخدام آنها را نمی‌دهد، گفت: برخی چنین توقعی از آموزش و پرورش دارند اما ما مجاز هستیم در محدوده‌ای که قانون برای ما تعیین تکلیف کرده اقدام و تبدیل وضعیت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار