خدمات اجتماعی شرکت موجب رشد روستاهای اطراف شده است/ استخدام بومی‌ها برای شرکت به صرفه‌تر است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خدمات اجتماعی شرکت موجب رشد روستاهای اطراف شده است/ استخدام بومی‌ها برای شرکت به صرفه‌تر است

معاون پشتیبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر گفت: هر بنگاه اقتصادی ظرفیت محدودی برای استخدام دارد و جذب بومی‌ها در مسئله ایاب و ذهاب برای شرکت به صرفه‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز دربهانی‌ها درجمع خبرنگاران با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی ظرفیت محدودی برای استخدام دارد، اظهار کرد: جذب بومی‌ها در مسئله ایاب و ذهاب برای شرکت به صرفه‌تر است.

وی با بیان اینکه 1176 نفر با استخدام مستقیم در شرکت نیشکر امیرکبیر مشغول به کار هستند، گفت: از این تعداد 888 نفر یعنی 76 درصد ساکن شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر، 237 نفر از اهالی روستاها و مناطق اطراف شرکت و 51نفر نیز از سایر شهرهای استان در شرکت امیرکبیر کار می‌کنند.

معاون پشتیبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر افزود: 979 نفر نیز نیروهای پیمانکار شرکت هستند که 40 درصد از آنان ساکن شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر، 54 درصد ساکن روستاهای اطراف شرکت، 5 درصد ساکن سایر نقاط استان و 1 درصد از دیگر استان‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئله استخدام غیربومی به ابزاری برای کوبیدن برسر شرکت نیشکر تبدیل شده است، عنوان کرد: بومی یک تعریف دارد و اگر کسی به مدت 5 سال در جایی سکونت داشته باشد بومی قلمداد می‌شود به طور مثال آقای موسوی معاون صنعت مدیرعامل شرکت که از مشهد با خانواده خود سال‌هاست به اینجا آمده و زندگی می‌کند در آمار و اطلاعات ما بومی محسوب می‌شود.

دربهانی‌ها با اشاره به هزینه یک میلیارد تومانی شرکت برای خدمات اجتماعی به روستاهای اطراف آن، گفت: شناسایی و اعطای مستمری به ایتام، ارسال ماشین آلات برای بازسازی خرابی‌های سیل‌، تأمین سرویس معلمان مدارس، استقرار تیم پزشکی و درمان بیماران، اهدای بسته فرهنگی در ابتدای مهر هرسال به دانش آموزان و برگزاری مسابقات ورزشی بخشی از خدمات اجتماعی شرکت نیشکر به روستاهای اطراف شرکت است.

وی با بیان اینکه حدود 4 میلیارد تومان در سال صرف تعاملات اقتصادی با روستائیان اطراف شرکت می‌شود، اظهار کرد: شرکت نیشکر سبب شده روستائیان از آن وضع سابق خارج شده و از نظر تحصیلات رشد پیدا کنند به طوری که امروز آنها می گویند که دربین ما لیسانس و فوق لیسانس وجود دارد و از نظر درامدی و ایجاد مغازه‌ها و ساختمان‌ها نیز همینطور است.

معاون پشتیبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر افزود: بانک ملی، بانک صادرات و دولت به عنوان سهام‌داران شرکت به طورمثال می‌گوید با این 100 هزار تومان کار کنید و در انتهای سال از عملکرد ما پرسش می‌شود. هیچ اعتباری برای خدمات اجتماعی همچون ساخت درمانگاه و مدارس از ما خواسته نشده است و ما باید کار اقتصادی کنیم. انجام برخی از خدمات اجتماعی به بضاعت ما بستگی دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار