خودرو رانندگان حادثه ساز 72 ساعت توقیف می شود

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی پلیس راهور سردار دکتر اسکندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پلیس راه قم – تهران افزود: در اکثر محورهای کشور شاهد ترافیک پرحجم اما روان هستیم. خوشبختانه در 24 ساعت گذشته تصادفات رانندگی 5 درصد کاهش یافته اما همچنان واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت تصادفات در 24 ساعت گذشته است.

وی افزود: تردد در جاده های استان خراسان رضوی، قم و خوزستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و جاده های تهران – کرج، تهران – قم، چناران – مشهد و اهواز – آبادان در شبانه روز گذشته پرترددترین محورهای کشور بودند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش واژگونی خودروها در نوروز امسال گفت: 42 درصد تصادفات چند روز اخیر از نوع واژگونی بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که 42 درصد تصادفات نوروز امشال از نوع واژگونی بوده است افزود: پس از واژگونی بیشترین علت تصادفات نوروز امسال سرعت و سبقت غیرمجازبوده است.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و گفت: برابر ابلاغ صورت گرفته خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز همزمان شوند 72 ساعت توقیف می شوند لذا به رانندگان توصیه می کنیم از ارتکاب تخلفات رانندگی به طور جدی خودداری کنند تا سفر نوروزی آنها تلخ نشود.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش سرعت متوسط خودروها در 24 ساعت گذشته خاطرنشان کرد: مهمترین علت واژگونی خودروها خستگی و خواب آلودگی است و پس از آن سرخوردگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه از دیگر علل واژگونی خودروهاست.

وی ادامه داد: رانندگان باید بدانند برای خواب هیچ گزینه دیگری وجود ندارد و هر کجا احساس کردند خوابشان می آید از رانندگی خودداری و به استراحت کافی بپردازند.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت راهها با اشاره به این که هم اکنون تمامی راههای اصلی کشور باز است گفت: بارش برف و باران در جاده های منتهی به شمال و شمال شرق کشور که از شب گذشته آغاز شده است ادامه دارد.

اخبار