خوشحالی مردم از افتتاح شرکت قند و ایجاد فرصت شغلی/نیروی غیربومی نمی‌پذیریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خوشحالی مردم از افتتاح شرکت قند و ایجاد فرصت شغلی/نیروی غیربومی نمی‌پذیریم

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رضایتمندی مردم این شهرستان از بهره‌برداری شرکت قند گفت: برای جذب نیرو در این شرکت نیروی غیربومی نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، سید راضی نوری عصر امروز در جریان آیین افتتاح و بهره‌برداری از شرکت قند این شهرستان اظهار کرد: بهره‌برداری از شرکت قند در حالی اتفاق افتاد که همگان از بازسازی این شرکت ناامید بودند.

وی شعار ما می‌توانیم را راه گشای بن‌بست‌ها دانست و افزود: همگان راه‌اندازی مجدد این شرکت را ناممکن می‌دانستند ولی با لطف الهی کار را پیگیری و به نتیجه رساندیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان بابیان اینکه کشت محصول چغندرقند برای کشور استراتژیک و برای کشاورزان منطقه به‌صرفه است بیان کرد: کشت چغندرقند با کاهش مصرف آب، ایجاد تناوب کشت و تحول اقتصادی در منطقه سودمند و برای کشاورزان به‌صرفه است.

وی خواستار نگاه جدی به صنایع جانبی تولیدات این شرکت شد و گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول در منطقه به دلیل سهل‌انگاری در سنوات گذشته، تعطیل و بار سنگین بیکاری در منطقه افزوده شد.

سید راضی نوری با اشاره به وضعیت بیکاری و نیاز اشتغال جوانان شهرستان شوش تأکید کرد: برای جذب نیرو در این شرکت، به‌کارگیری نیروی غیربومی را نمی‌پذیریم و در صورت نیاز به کارشناس، نیروهای تحصیل‌کرده مستعد در شهرستان پرورش داده خواهند شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خواستار نام‌گذاری شرکت به‌عنوان شرکت قند شهدای شوش شد.

نماینده مردم شوش بابیان اینکه کشت چغندرقند به‌عنوان یک محصول استراتژیک در تأمین شکر کشور و ایجاد تناوب زراعی در زمین‌های کشاورزی منطقه حائز اهمیت است گفت: در حال حاضر 2 هزار و 200 قرارداد با کشاورزان منطقه توسط این شرکت منعقدشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار