دانشجویان رشته پرتو پزشکی نگران نباشند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص حذف رشته کارشناسی پرتو پزشکی دانشگاه آزاد توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد: دانشجویان این رشته نگران نباشند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی شریعتی نیاسر بعد از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از سامانه آموزش عالی در خصوص حذف رشته کارشناسی پرتو پزشکی دانشگاه آزاد گفت: آن رشته محل های دانشگاه آزاد که دارای مجوز هستند، همه در سامانه آموزش عالی وزارت علوم وجود دارند.
وی با اشاره به رشته کارشناسی پرتو پزشکی دانشگاه آزاد که اخیرا با ابلاغیه وزارت علوم حذف شده است، افزود: این رشته در حال حاضر به عنوان گرایش مهندسی هسته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای برخی از دانشگاه های سراسری وجود دارد و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: دغدغه ای که دانشجویان ما دارند، در مورد این رشته این است که نمی توانند ادامه تحصیل دهند، در حالی که این دانشجویان می توانند در رشته مهندسی هسته ای ادامه تحصیل دهند و به لحاظ قانونی نیز هیچ منعی ندارد که در هر رشته ای که بخواهند ادامه تحصیل دهند.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: بنابراین فارغ التحصیلان این رشته می توانند در هر رشته ای ورود پیدا کنند و نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است دانشجویانی که با یک گرایش و عنوان به یک رشته ورود پیدا می کنند، با همان عنوان نیز فارغ‌التحصیل می شوند حتی اگر در میان راه تصمیم دیگری اتخاذ شود.
وی تاکید کرد: دانشجویان نباید نگران باشند چون با همان شرایطی که ورود پیدا کردند فارغ التحصیل شده و خارج می شوند و مدرک آنها معتبر است و اگر تغییری نیز قرار است ایجاد شود، با رضایت دانشجو انجام خواهد شد و این رضایت باید دو جانبه باشد که هم رضایت دانشجو مهم است، هم دانشگاه و هم آموزش عالی.
معاون آموزشی وزیر علوم افزود: رضایتی که از دانشجو اتخاذ می شود، رضایت شفاهی نبوده بلکه رضایت کتبی و تعهدی است تا بعد از فارغ التحصیلی در این زمینه ادعایی نداشته باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار