دانشگاه خاتم‌الانبیاء بهبهان از دانشجویان سنواتی شهریه ثابت دریافت نمی‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه خاتم‌الانبیاء بهبهان از دانشجویان سنواتی شهریه ثابت دریافت نمی‌کند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان گفت: این دانشگاه از دانشجویان سنواتی هزینه شهریه ثابت دریافت نمی‌کند و دانشجویان تنها باید هزینه دروس اخذ شده را پرداخت کنند.
محمد فرجی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: طبق ماده 12 آیین‌نامه آموزشی ورودی‌های 90 و ماقبل، دانشجویان روزانه در مقطع کارشناسی 12 ترم و دانشجویان شبانه در این مقطع 14 ترم سنوات مجاز داشتند که معمولا نیز در این مدت تحصیل خود را به اتمام می‌رساندند که با تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان ورودی 93 به بعد سنوات مجاز برای دانشجویان کارشناسی به هشت ترم کاهش یافت.
وی افزود: براساس قانون، دانشجویان باید پس از اتمام سنوات مجاز تحصیل برای ادامه تحصیل هزینه پرداخت کنند. دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء از دانشجویان سنواتی هزینه شهریه ثابت دریافت نمی‌کند و دانشجویان تنها باید هزینه دروس اخذ شده را پرداخت کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان گفت: در گذشته و برای دانشجویان ورودی 91 و 92، اگر دانشجویی موفق به گذراندن درسی نمی‌شد برای اخذ مجدد این درس باید هزینه پرداخت می کرد اما این قانون برای ورودی‌های 93 به بعد تغییر کرد. به گونه‌ای که درصورت حذف یا عدم کسب نمره قبولی تا زمانی که دانشجویان در سنوات مجاز تحصیل هستند نیازی به پرداخت هزینه برای اخذ مجدد درس ندارند.
فرجی ادامه داد: بنابراین دانشجویان سنواتی برای اخذ مجدد دروس باید هزینه پرداخت کنند اما درخصوص دانشجویانی که پس از اتمام سنوات مجاز تحصیل می‌خواهند درسی را برای اولین بار اخذ کنند، آیین‌نامه مسکوت و به چیزی اشاره نکرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار