دانشگاه علمی کاربردی آموزش های مهارتی به سربازان ارائه می دهد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه علمی کاربردی آموزش های مهارتی به سربازان ارائه می دهد

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان ویژه سربازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین امید در اولین نشست همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: دانشگاه علمی کاربردی سال گذشته برای ارائه آموزش های مهارتی به سربازان درخواست داد و اعلام آمادگی خود را اعلام کرد. این دانشگاه می تواند با توجه به ظرفیت بالایی که دارد همگام با دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه به ستاد نیروهای مسلح کمک کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی می تواند تمام کارکنان وظیفه دیپلم و بالاتر را پوشش دهد و پوشش این دانشگاه می تواند بر اساس نیازهایی باشد که ستاد کل اعلام می کند.

امید افزود: خیلی از افرادی که وارد آموزش عالی می شوند به رشته خود علاقه ندارند و بیشتر به این علت که در آن رشته پذیرفته شده اند ادامه تحصیل می دهند. این فرصت دو ساله سربازی فرصت بسیار خوبی است تا این افراد در مهارت هایی که دوست دارند آموزش ببینند.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی آمادگی دارد که بر اساس سلایق کارکنان و نیاز ستاد کل دوره های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان برای این افراد برگزار کند. در حال حاضر ۵۰۰ دوره تک درس و تک پودمان در دانشگاه علمی و کاربردی در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: هر دوره جدیدی که ستاد کل بخواهد ما می توانیم برای آنها تعریف کنیم. دست ما کاملاً باز است. حتی ما این آمادگی را نیز داریم اجازه برگزاری برخی از پودمان ها را به بخشی از پادگان های ستاد ارائه دهیم.

وی ادامه داد: جایی که ستاد پودمان برگزار کند با توجه به ظرفیت ها و امکاناتی که دارد ما بر آن نظارت خواهیم کرد و همچنین می توانیم از صنوف مختلف برای برگزاری دوره های پودمانی استفاده کنیم.

امید خاطرنشان کرد: کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان کل کشور مهارتی هستند و ۸۵ درصد در دوره های نظری تحصیل می کنند. این در حالی است که بر اساس قانون برنامه ششم ما باید دوره های مهارتی را به ۳۰ درصد برسانیم. ما هنوز ۱۵ درصد را نیز کامل محقق نکرده ایم و من خیلی خوشبین نیستم که بتوانیم ۳۰ درصد را محقق کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار