دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از آموزش و پرورش مستقل می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از آموزش و پرورش مستقل می‌شود

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از تصمیم سازمان برنامه و بودجه برای جداسازی این دانشگاه از آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این تصمیم تخصیص اعتبار به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای زیر نظر آموزش عالی و بر اساس شاخص‌های مشخص مانند سایر دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

دکتر ابراهیم صالحی عمران در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای این است که اسم این دانشگاه در سازمان برنامه‌ و بودجه به عنوان “دانشگاه” ثبت شده است ولی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش قرار دارد، بنابراین این مشکل موجب بلاتکلیفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شده است بطوریکه دانشگاه‌ بودن و یا زیر نظر آموزش و پرورش بودن آن مشخص نیست در نتیجه بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بطور کامل تخصیص نمی‌یابد.

وی در ادامه از برنامه سازمان و بودجه برای استقلال دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از بخش آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در حال حاضر این دستور از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است که بر اساس آن دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند سایر دانشگاه‌های کشور مستقل می‌شود و بودجه مستقلی نیز دریافت می‌کند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین یادآور شد: منتظر تصمیم نهایی سازمان برنامه و بودجه کشور برای جداسازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بخش آموزش پرورش هستیم، امیدواریم به زودی این تصمیم اجرایی شود.

دکتر صالحی عمران تاکید کرد: بودجه امسال دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند سال گذشته است اما اگر این بخش از آموزش و پرورش خارج شود تخصیص بودجه این دانشگاه زیر نظر آموزش عالی قرار می گیرد و همانند سایر دانشگاه‌های آموزش عالی بر اساس شاخص‌هایی مشخص بودجه دریافت می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار