دانشگاه فنی و حرفه ای در نظام رتبه بندی دانشگاههای جهان قرار گرفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کرد: این دانشگاه برای نخستین بار در نظام رتبه بندی گرین متریک شرکت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، فرج اله طالبی اتویی گفت: در راستای بین المللی سازی فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای و اهداف کلان دانشگاه برای حضور در رتبه بندی جهانی، دو نظام رتبه بندی جهانی کیو اس (QS) و گرین متریک (GreenMetric) که قابلیت ها و امکانات دانشگاه فنی و حرفه ای در آنها حائز اهمیت باشد، انتخاب شد و خوشبختانه این دانشگاه  برای نخستین بار در نظام رتبه بندی گرین متریک شرکت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: شاخص های ارزیابی در نظام رتبه بندی گرین متریک بر اساس راهبردهای بلند مدت توسعه پایدار در مراکز آموزشی است و هدف آن ارائه چشم اندازی جامع از وضعیت و سیاست های جاری آموزشی و پژوهش های محیط زیستی، و بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر در مسیر توسعه پایدار در دانشگاههای جهان است.

مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: در این نظام رتبه بندی نام ۲۲ دانشگاه بزرگ ایرانی از قبیل دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، الزهرا، بوعلی همدان، شیراز، زنجان، کاشان، گیلان، اصفهان، فردوسی مشهد، اراک، تبریز، یزد، علوم پزشکی زنجان، فنی و حرفه ای، آزاد اسلامی، رازی کرمانشاه، محقق اردبیلی، و جامع علمی کاربردی دیده می شود که در کنار سایر دانشگاه های جهان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس این گزارش، در آخرین ارزیابی در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، دانشگاه فنی و حرفه ای توانست بالاتر از دانشگاه هایی از کشورهای اندونزی، پاکستان، روسیه، عراق، هند، بلغارستان، مجارستان، بوسنی هرزگوین، کلمبیا، نیکاراگوئه، تایلند، پرو و بسیاری از دانشگاههای ایران قرار گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار