دانشگاه های آمریکا ورود ساعت های هوشمند به جلسه امتحان را ممنوع کردند

دسته ها: اخبار

با کمی تفکر میتوان به راحتی دریافت که استفاده از گجت های جدیدی چون ساعت های هوشمند که اخیرا بسیار همه گیر شده اند دسترسی به اطلاعات را از هر مکان و زمان براحتی میسر میسازد و این اصل سبب می شود تا انجام اموری چون تقلب در امتحانات نیز در این دوره بیش از هر دوره دیگر تسهیل شود. بسیاری از دانشگاه های آمریکا به تازگی در صدد منع ورود ساعت های هوشمند به مقر های امتحانی شدند. 

اولین جرقه هایی که پیرامون استفاده از گجت های نوین برای انجام تقلب صورت گرفت در زمانی در اذهان عمومی زده شد که اولین نسخه از عینک گوگل رونمایی گردید. این عینک دسترسی به اطلاعات را تنها با دادن فرمان های صوتی میسر میکرد و اطلاعات را بدون نقص در مقابل چشمان کاربر به نمایش در می آورد. این عینک حتی با اتصال به یک ست هدفون کوچک امکان گوش دادن به موسیقی در سر کلاس را هم فراهم کرده بود و از همان زمان سبب نارضایتی هایی در میان اهالی آموزش و پرورش شده بود.

هم اکنون مشاهده میکنیم که دسترسی سریع و نامحسوس به اطلاعات توسط دانشجویان و از طریق ساعت های هوشمند شاهد بازخورد مشابهی شده و نهایتا سبب شده تا دانشگاه های بسیاری در آمریکا از جمله کارولینای جنوبی و چند دانشگاه در اروپا مانند The University of New South Wales (UNSW) و La Trobe University کلیه گجت های تکنولوژیکی را پیش از ورود دانشجویان به مقر های امتحانی از آنها اخذ نمایند. برخی مدارس در کشور های چین و ژاپن مدتهاست که با انواع حیله های دانشجویان آشنا هستند و با نصب سیگنال سنج دیجیتال ارسال و دریافت های اطلاعاتی در محیط کلاس را کنترل میکنند. 

 

اخبار