دانشگاه های علوم پزشکی با کمبود هیات علمی مواجه هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه های علوم پزشکی با کمبود هیات علمی مواجه هستند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به کمبود عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بهتر بود اساتید برجسته از شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی می‌شدند.

محمدحسین قربانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت بکارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: بر اساس قانون مجلس بکارگیری بازنشستگان ممنوع شده و بازنشستگان باید هر چه سریع تر پست خود را ترک کنند؛ البته اعضای هیات علمی دانشگاه ها دارای قانون خاص هستند و بر اساس مرتبه و رتبه دانشگاهی سن بازنشستگی آنها تعیین می شود.

بهتر بود اساتید برجسته دانشگاه از شمول قانون منع بکارگیری مستثنی می شدند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان ضعف داشته و بهتر بود همانطوری که وزرا، معاونان رییس جمهور و جانبازان بالای 50 درصد از این قانون مستثنی شدند اساتید برجسته در سایر دانشگاه ها نیز مستثنی می شدند.

دانشگاه های علوم پزشکی با کمبود عضو هیات علمی مواجه هستند

وی با انتقاد از اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمبود عضو هیات علمی روبرو هستیم، تصریح کرد: تعداد اعضای هیات علمی محدود است و از سویی اساتید بازنشسته کوله باری از علم، تجربه و تخصص را به دوش می کشند بنابراین نباید دانشگاه ها را از وجود آنها محروم کرد.
از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز نمی‌توان سرپیچی کرد و باید فضا را برای اساتید جوان باز کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: البته از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز نمی‌توان سرپیچی کرد و باید فضا را برای اساتید و دانشمندان جوان باز کرد تا خلاء اساتید بازنشسته پر شود.

دانشگاه‌ها به دلیل نبود سهمیه استخدامی نتوانسته‌اند اعضای هیات علمی جدید را جذب کنند

قربانی با انتقاد از اینکه دانشگاه ها به دلیل نبود سهمیه استخدامی نتوانسته اند اعضای هیات علمی جدید را جذب کنند، گفت: متاسفانه در بسیاری از رشته های علوم پزشکی با کمبود استاد و عضو هیات علمی روبرو هستیم در این رابطه نیاز است دانشگاه هایی که کمبود نیروی انسانی را احساس می کنند برای اخذ مجوز جذب و استخدام نیروی هیات علمی تلاش وافری داشته باشند تا با بازنشستگی نیروهای متخصص بتوان کمبودها و نواقص را رفع کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: دانشگاه ها باید برنامه ریزی بلندمدتی را برای ورود و خروج نیروها و جذب اعضای هیات علمی داشته باشند در این رابطه داشتن برنامه می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار